wat voor luchtcompressor heb ik nodig?

Forumindex Forums Overige Auto algemeen wat voor luchtcompressor heb ik nodig?

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258513
    johanhummer9
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 May 2011

      Ik ben opzoek naar een luchtcompressor voor thuis om het werk wat ik soms thuis doe aan me auto te verlichten.

      maar ik heb geen verstand van compressors dus bij deze de vragen:

      hoeveel bar moet hij hebben en hoe groot moet de tank inhoud zijn?

      mvg johan

      #18152059
      steefopel
        Lid sinds:
        26 May 2013

        Ik zelf heb een compresor thuis.
        Deze werkt met 8.5 bar met een tank inhoud van 25L..
        Een luchttol ken je erop zetten enkel trekt hij hem vrij snel leeg of hij blijft continu aan..
        Een 50 of 75l tankje is beter als je voor een luchttol wil gebruiken..

        Voor andere dingen / spuiten,luchtspuit of wat dan ook is hij wel goed.

        Gr Steef

        #18152060
        RISL
        Moderator
          Lid sinds:
          24 January 2011

          Ik heb ook een compressor.
          Gebruik ‘m voor alles (al heb ik nu wel een probleem waarvan ik de oorzaak niet gevonden krijg): spuiten, luchttol, effe iets schoon blazen.
          Gaat tot 50 bar met 100 liter tank, erg fijn ding, wel erg groot :thumb

          #18152061
          sw16v
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            50bar? :P

            #18152062
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Heb een 10 bar 125 liter
              Wil er een ander motortje op omdat ie niet veel aanzuigt per minuut.duurt dus lang voordat je volle druk heb. Zoek nu een 2 cilinder

              #18152063
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005