wat voor luchtcompressor heb ik nodig?

Forumindex Forums Overige Auto algemeen wat voor luchtcompressor heb ik nodig?

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258513
    johanhummer9
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 May 2011

      Ik ben opzoek naar een luchtcompressor voor thuis om het werk wat ik soms thuis doe aan me auto te verlichten.

      maar ik heb geen verstand van compressors dus bij deze de vragen:

      hoeveel bar moet hij hebben en hoe groot moet de tank inhoud zijn?

      mvg johan

      #18152059
      steefopel
        Lid sinds:
        26 May 2013

        Ik zelf heb een compresor thuis.
        Deze werkt met 8.5 bar met een tank inhoud van 25L..
        Een luchttol ken je erop zetten enkel trekt hij hem vrij snel leeg of hij blijft continu aan..
        Een 50 of 75l tankje is beter als je voor een luchttol wil gebruiken..

        Voor andere dingen / spuiten,luchtspuit of wat dan ook is hij wel goed.

        Gr Steef

        #18152060
        RISL
        Moderator
          Lid sinds:
          24 January 2011

          Ik heb ook een compressor.
          Gebruik ‘m voor alles (al heb ik nu wel een probleem waarvan ik de oorzaak niet gevonden krijg): spuiten, luchttol, effe iets schoon blazen.
          Gaat tot 50 bar met 100 liter tank, erg fijn ding, wel erg groot :thumb

          #18152061
          sw16v
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            50bar? :P

            #18152062
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Heb een 10 bar 125 liter
              Wil er een ander motortje op omdat ie niet veel aanzuigt per minuut.duurt dus lang voordat je volle druk heb. Zoek nu een 2 cilinder

              #18152063
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Wij hebben een 380Volt 300 Liter 10bar Compressor in de hobbyruimte, met een DIKKE 2cylinder Motor erop..

                Daarmee kun je knap rammelen voor ie weer moet gaan draaien..

                Willem

                #18152064
                sw16v
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  heb zelf een airpress HL 425/100 op 230v (pas wel op trekt veel ampere’s, maar ook de dikste pomp op 230v)

                  groot genoeg voor 1 persoons werkplaats, gebruik hem voor het sleutelen, banden apparaten, auto spuiten etc. ideaal en heel snel weer vol.

                  voordeel is van de duurdere lijn de kwaliteit zuigers en cilinders, en alle onderdelen zijn los leverbaar. (draai er nu bijna 3jaar mee en nog nooit een misse slag gehad)

                  #18152065
                  Aapje
                    Lid sinds:
                    1 January 2009

                    Effe zonder gekheid, wat is de TS van plan om te doen op lucht? Alleen met een luchttol erop om wat vast zittende bouten los te rammelen? Dan zou ik toch eerder kijken naar een elektrische variant. Stuk goedkoper dan al het compressorwerk e.d. :)

                    #18152066
                    johanhummer9
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 May 2011

                      kan ik voor 100 euro een redelijk ding krijgen?

                      #18152067
                      sw16v
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        gebruikte compressor die goed is, 100/200euro en een luchtsleutel van een A merk 50/100euro en je kan je leven er mee vooruit.

                        kan ik over zo’n elektrisch ding nog niet zeggen…

                        #18152068
                        kaneelschep
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 November 2004

                          ik heb voor honderd euro een nieuwe 220v compressor gekocht met 25liter tank. daarvan heb ik de tank doorverbonden met een ouwe 380v compressor met 200liter tank die ik nog had. dan pompt ie dus beide tanks op druk. want 25l is echt niks. en 380v heb ik niet.
                          en hiermee kan je best even voort.
                          Het maakt het sleutelen aan autos echt een stuk prettiger! vooral met ouwe zooi wat al eeuwig vast zit.
                          ook even de banden oppompen of iets doorspuiten is best fijn om gewoon thuis te doen.
                          ik heb ook verfspuiten maar dan moet je wel iets hebben om eventueel vocht op te vangen. een automatische smeerder voor je luchtratels etc is ook best handig.
                          2e hands is er ook een hoop goed spul voor te krijgen trouwens.
                          ik kocjht een gigantische slagratel van mannesman voor 25euro. ding krijgt alles los!

                          #18152069
                          RISL
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            24 January 2011

                            @sw16v wrote:

                            50bar? :P

                            Ja, het liefst zou ik nog groter gaan, zodat ik ook m’n eigen duikflessen kan vullen (200 bar), maar dat wordt wel erg prijzig.
                            Deze heb ik ooit ergens gekregen en de rest van het spul heb ik tweedehands gekocht, gaat prima.

                            Heb voor dingen als luchttollen en verfspuiten wel een flinke reduceer er tussen zitten, de 50 bar gebruik ik alleen om m’n duikfles te vullen voor een zwembadtraininng of als er even kort gedoken moet worden (bijv. op zoek naar iets wat van een boot is gevallen ofzo).

                            Terug ontopic: Vergeet niet dat je met alleen een compressor nog niets kunt, je hebt er ook slang en gereedschap bij nodig. Dan kom je voor €100 niet ver (tenzij je tweedehands een mooi deal kunt maken).

                            #18152070
                            johanhummer9
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 May 2011

                              Luchtsleutel heb ik al, dus voor 100-150 tweedehands heb ik wel een goede , en hoeveel bar en inhoud moet dan ongeveer gaan kijken

                              #18152071
                              RISL
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                24 January 2011

                                Inhoud, ik zou persoonlijk niet kleiner willen dan 50 liter, groter is wel fijner, maar niet noodzakelijk.
                                Druk…ik denk dat een bar of 8 genoeg is voor een luchtsleutel? Weet het eigenlijk niet uit m’n hoofd, ik zou op m’n reduceer moeten kijken waar ik ‘m op gezet heb.

                                Let wel dat je genoeg luchtopbrengst hebt. Hoeveel liter lucht per minuut je minimaal nodig hebt voor jouw luchtsleutel zou je moeten kijken, bij mij staat dat er op iedere sleutel wat ze verbruiken.

                                #18152072
                                mayhem
                                  Lid sinds:
                                  13 June 2006

                                  Koop in ieder geval 1 met een fatsoenlijk blok, minimaal 2 cilinder, en een tank rond de 100 liter.
                                  Al dat gepruts met een 1 cilinder en een 25 liter tank, slaat ie om de paar minuten aan en duurt het een eeuw voordat ie eindelijk eens afslaat.

                                  gemiddelde druk zit tussen de 8 en 10 bar.

                                  #18152073
                                  AstraF23
                                    Lid sinds:
                                    10 January 2013

                                    Ik heb zoon eentje:

                                    230 volt tank grote weet ik niet, gratis gekregen omdat hij altijd maar door bleef pompen, maar na hem nagekeken te hebben deed hij het weer.

                                    En heb ook nog een kleinere van 25 a 50 liter.

                                    #18152074
                                    Fearless
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 January 2005

                                      Als er iemand een losse 2 cilinder heeft op 220 hoor ik dat graag. Ik gebruik de compressor nu minder dan als ik eigenlijk gewild had. Gewoon zonde dat enkele cilindertje op zo’n grote tank

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.