Verbruik Opel Karl.

Forumindex Forums Modellen Karl Verbruik Opel Karl.

9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #18335311
    Opel-R
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 December 2016

      Klopt, doe het eigenlijk voor de driveability. Kijken of de Karl nog wat soepeler loopt.
      Ondanks discussie’s over zuinigheid of vermogen vind ik toch vaak dat de meeste wagens/motoren lekkerder lopen op de hogere RON.

      #18338854
      Hennie61
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 February 2017

        hallo rij nu een Opel Karl mijn verbruik is 1 op 15,6 erg lang heeft iemand misschien de goeie bandspanning want de ene zeg 2,7 rondom ander zegt 2,7 voor en 2,5 achte wat is nu goed

        Hennie

        #18338856
        kobus1960
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 August 2015

          Ik heb er ruim 17.000 op zitten met de Karl. Wat mij opviel, best wel bonkerig
          autootje in het begin. Bandenspanning nagekeken, op 2.2 rondom gezet, wereld van
          verschil. Nu heb ik de 15″ versie wielen en 195 banden, weet niet welke u heeft.
          Rij er gemiddeld in deze winterperiode 1:17 mee. Bevalt mij nog steeds zeer goed.
          Ook heb ik maandje E10 gereden, dat beviel minder, motortje werd tammer. Verbruik
          zelfs iets hoger. Shell V power merkte ik niets van, dus ik tank waar ik op dat
          moment goedkoop kan tanken.

          #18338975
          Annies
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 February 2016

            Ik heb mijn Karl nu een half jaar met 4500 km op de teller maar ik vind mijn verbruik nog te hoog. 1 op 16,4. Ik rijd bijna altijd in de stad. Als ik een lange rit maak rijd ik wel zuiniger. Ik hoop dat het verbruik zich nog verbetert. Ik vind zelf dat ik rustig rijd maar als ik lekker pittig wil doorrijden gaat het verbruik weer omhoog.
            Ik maak de balans weer op als de auto een jaar oud is en dan zal ik ongeveer 9000 km gereden hebben. Ben benieuwd.

            #18340910
            Topper77
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 March 2017

              hallo, ik heb mijn Karl nu een jaar, ruim 16.000km gereden, het is een zwarte in de duurste uitvoering op
              dat moment verkrijgbaar.
              Auto bevalt zeer goed, rijd lekker vlot mee in het verkeer en op de snelweg met gemak en zonder
              herrie of bijgeluiden tegen de 140 aan..lokaal is 130 toegestaan haha..in DLD nog wat hoger maar ook
              daar met acceptabel geluid e.d.
              Verbruik ligt gemiddeld op 1:17 wat ik gezien mijn rijstijl prima vindt, met wat meer beleid zou het beter
              kunnen maar daar heb ik geen behoefte aan.
              Enig punt dat ik wel merk is de kwaliteit van de olie, dat geeft hij aan op de boordcomputer en dat was vrij vlot
              op laag percentage, in november onderhoud gedaan maar inmiddels op 60%..

              verder prima karretje voor klein gezin, goedkoop en met alle wensbare opties dus niets te klagen.

              #18345314
              kobus1960
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 August 2015

                Zo, Karl net opgehaald na een beurt, staat nu op 21500, niet bijzonders te vinden.
                Als vervangende auto een dag (80 Km) in een Hyundai i10 gereden van 2016, leuke auto.
                Moet zeggen dat de Karl prettiger rijdt, kwestie van gewenning en gevoel denk ik.
                Verbruik nog steeds 1:17 met veel gebruik airco, prima, bevalt nog steeds erg goed!
                Percentage meter werkt volgens Profile op de gereden km’s, niet op kwaliteit.

                #18349884
                wimdaisy@planet.nl
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 November 2016

                  Heb nu dik 5000 km gereden in 1 jaar——– verbruik via mix ritten   1 op 17.5

                  is redelijk dacht ik de picanto die ik hiervoor had deed 1 op 16,4.

                  verder prima karretje.

                  #18354974
                  Arend1971
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 April 2018

                    Zelf ben ik een redelijk rustige rijder. Rij wel lekker door maar niet (te) hard en het verbruik van mijn Karl (Edition, 2015) is nog niet boven de 1 op 18 geweest en mijn persoonlijk record staat op 3,9 liter op 100 km (volgens de boordcomputer 3,6 maar ik reken het zelf altijd na) wat neerkomt op ruim 1 op 25,6.  Waarbij ik wel moet aantekenen dat het puur 60 en 80 km wegen zijn. Zodra ik ook geregeld de snelweg op ga dan kom ik hooguit uit op 5,5 liter op 100 km. Ook met mijn vorige auto, een Kia Picanto, haalde ik zonder problemen minimaal 1 op 22.

                    #18359485
                    Annies
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 February 2016

                      Vandaag de tweede servicebeurt gehad voor mijn Karl innovation. Het was een dure beurt maar dat terzijde. Na bijna 16000 km op de teller rijd ik nog steeds onzuinig. De laatste meting was 100 km 6,2 dus dat betekent 1 :16,13. Vind dat nog steeds tegenvallen. ik had gehoopt op ongeveer 1 : 18. Daarentegen ben ik wel super tevreden over mijn Karl. Echt een heerlijke auto.

                    9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.