USB aansluiting opel astra H CD30

Forumindex Forums Modellen Astra USB aansluiting opel astra H CD30

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271681
    cnhman
      Lid sinds:
      28 April 2015

      hoi,

      ik heb net een Astra H aangekocht en had graag een USB-aansluiting gehad zodat ik muziek via een USB-stick kan aansluiten op de CD30 radio.

      Is dit mogelijk en zo ja, welke stappen moet ik hiervoor ondernemen?

      Alvast bedankt!

      Gr. Jens

      #18282931
      Juffer1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 July 2006

        Als je een CD30 met aux in hebt is het te doen. Heeft die geen aux in optie gaat het niet.

        Goedkoopste en makkelijkste optie is om er een 2Din radio in te zetten.

        #18282932
        pionok
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 April 2015

          Volgens mij hebben de cd30 sowieso geen mogelijk tot Aux ingang. De cd30 mp3 wel maar dan wel de versie vanaf 2007.

          Een goede optie is een din radio maar dan heb je niet meer je standaard dashboard zoals nu.

          Wat ik zelf een goede optie vind (dit heb ik gedaan) is de parrot mki9200 kopen.
          Ik heb m van marktplaats voor 100euro. Car2iso stekker kopen. 35,- euro en inbouwen.

          Heb je een carkit , Aux ingang , USB ingang, iPhone 4 stekker , sd card ingang en streamen via Bluetooth.

          Andere soortgelijke carkit kan natuurlijk ook.

          Gr. Rene

          #18282933
          patjuhw
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 April 2014

            je kan er idd een andere radio in zetten ik zelf heb deze erin gezet

            heeft gelijk alle opties zoals navigatie aux usb wifi en nog veel meer ook de stuurwiel bediening blijft gewoon werken
            ziet er uit alsof het er standaard in hoort te zitten (in kleur van de dashboard te bestellen)

            mocht je interesse hebben ken ik wel even een linkje plaatsen waar ik hem gekocht heb

            #18282934
            cnhman
              Lid sinds:
              28 April 2015

              Het gaat over een CD30 mp3, is het dan mogelijk enkel een AUX/USB kabeltje aan te sluiten?

              mvg Jens

              #18282935
              pionok
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 April 2015

                hoi jens ,dit kan in sommige gevallen wel.
                Je moet even je radio uit je dashboard naar voren halen. Dit kun je doen met de juiste beugeltjes of je neemt even 4 spijkers die er precies inpassen van zo’n 5 a 6cm lang. Als je deze erin duwt voel je een soort klikje, je kan dan met behulp van de vier spijkers je radio eruit wiebelen.

                Boven op je radio staat dan een tekening. Zie onderstaande foto’s.

                zoals je op deze foto ziet staat aux l ,r en aux gnd hier zwart gemaakt. Bij deze radio kan het dus wel.


                zoals je bij deze kunt zien is er niks zwart gemaakt waar aux hoort te staan, indien je dit op je radio hebt staan kan het dus niet.

                als het wel kan….op eBay staan legio kabeltjes te koop. http://www.ebay.nl/itm/AUX-IN-Opel-Radio-Adapter-Kabel-CD30-MP3-CD70-DVD90-NAVI-CDC40-OPERA-MP3-/351171935611?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item51c37a7d7b

                deze moet je hebben.

                succes. gr. rêne

                #18282936
                rinesh96
                  Lid sinds:
                  20 June 2015

                  Hallo ik heb van de week een astra 1.6 uit 2007 gekocht met 60dkm. Ik zit met het zelfde probleem er zit ook geen aux aansluiting. Radio eruit gehaald op de tekening staat dat er ook geen op zit. Nu heb ik een vraag wat voor andere 2 din radio kan ik erin doen. Zonder te veel kabels eruit en erin te doen. Kan ik ook gewoon een normale erin doen moet ik dan aparte kabels voor hebben alvast bedankt.

                  Mvg Rinesh

                  #18282938
                  rinesh96
                    Lid sinds:
                    20 June 2015

                    Patjuh heb je een link wat voor radio het is

                    #18282939
                    swebbie
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      22 June 2015

                      als het goed is kan je gewoon de kabels die bij je nieuwe radio komen in de huidige drukken, en het is plug and play.

                      voor de stuurwielbediening zul je misschien een adaptor moeten kopen (ebay) bij het plaatsen altijd even goed kijken of je niet de kabels klem drukt. en vooral bij je antenne even goed voelen/kijken. moet rustig op z’n plaats klikken.

                      #18282937
                      patjuhw
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 April 2014

                        beste rinesh96 hierbij een linkje van het bedrijf waar ik hen heb gehaald http://www.caraudioexpert.nl/opel-radio-navigatie-inch-capacitief-a-cortex-g-wifi-android–zwart-grijs-zilver/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        en hiero voor de versie zonder android http://www.caraudioexpert.nl/opel-radio-navigatie-inch-capacitief-a-cortex-g-wifi-android–zwart-grijs-zilver/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        ik heb hem zelf met android omdat ik dit ideaal vind omdat je er dan ook bijv muziek apps op kan zetten

                        #18282940
                        rinesh96
                          Lid sinds:
                          20 June 2015

                          Ik ben van plan er deze in te zetten

                          PIONEER FH-X720BT

                          #18282941
                          patjuhw
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            13 April 2014

                            ziet er ook zeer netjes uit :thumb

                            hoe er wel rekening mee dat er bij de astra h een knik zeg maar in her dashboard zit en deze aan de boven en onderkant dan iets kan uitsteken

                            #18282942
                            rinesh96
                              Lid sinds:
                              20 June 2015

                              Patjuh weet jij meschien of de radio plug and play is of moet ik straks kabels gaan connecten

                              #18282943
                              patjuhw
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                13 April 2014

                                De pioneer weet ik niet of die plug and play is

                                Die ik je stuurde is plug and play ik zelf had hem er met 30 min in inc de usb kabel na de des gewensteplek brengen

                                #18282944
                                rinesh96
                                  Lid sinds:
                                  20 June 2015

                                  Ik heb verloop stekker nodig weten jullie waar ik die kan halen ? Een orgineel naar universeel. Alvast bedankt

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.