Turbo Y2.2DTR Vectra GTS

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Turbo Y2.2DTR Vectra GTS

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250375
    Rovers
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 April 2011

      Heb mijn Veccie pas een maandje en de turbo is mooi aan gort!!

      Gisteren op snelweg gereden en ineens veel rookpluimen en al rookzoooi achter mij, moest stuk doorrijden omdat wegversmalling was!! hoppa de berm in!
      Meer detail komt nog, zit nu alleen even te haasten om bepaald redenen:
      1. ik ga binnenkort op vakantie! dus auto moet met spoed gemaakt worden
      2. ik heb geen idee wat ik beste kan doen!

      Auto staat nu in de garage bij mijn monteur en zei dat Turbo kapot is, en geen geresiveerde bestaat omdat hij speciaal is, geventileerd en nog wat precies weet ik ff niet.

      Nieuwe Turbo erop kost mij zo een duizend euro en 2e handse met risico : ongeveer 10 jaar oud en risico dat hij weer stuk gaat maar is wel voor de helft van de prijs.

      Iemand een idee welke andere mogelijke optie ik nog heb?
      Moet vanavond/morgenochtend beslissen of nieuwe turbo besteld moet worden!

      Kan iemand wat meer vertellen ofzo?

      Groet Hans de Veccie :thumb

      p.s. ik rij altijd motor rustig warm en ben er zuinig mee omgegaan, mogelijk was turbo al beetje kapot aan het gaan ofzo.

      #18045638
      Rovers
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 April 2011

        Fout begrepen, er is wel geresiveerde Turbo! nu gaan mijn vader en monteur allemaal rondbellen voor mij.

        #18045639
        RISL
        Moderator
          Lid sinds:
          24 January 2011

          Ik zei het gisteren al tegen Rick dat het je turbo was.
          Dat wordt een duur grapje. Ik zou er gewoon een nieuwe op (laten) zetten, dan heb je garantie en weet je gewoon dat het goed is.

          Heb je je Vec bij een garage gekocht? Even kijken of het onder de BOVAG-garantie valt en anders proberen op coulance te gooien.

          #18045640
          Rovers
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 April 2011

            We hebben naar die garage gebeld maar geen bovag lid, hij doet alleen autos verkopen meer niet.

            Maargoed, er is nieuwe turbo binnen en word morgen erop gezet, en als het goed ismword ook nieuwe intercooler besteld omdat wij eennafgebroken stukje van turbowaaier niet kunnen vinden, zit niet in de motor omdat best groot stuk is, we denken in intercoolerbuis vastzit ofzo. 10x nagespoelt niks eruit alleen olietroep.

            Ik werk er samen aan met mijn monteur, zo bespaar ik deel van de kosten, morgen om 8uur beginnen en hopelijk voor 7uur klaar:P het gaat lukken!!

            #18045641
            RISL
            Moderator
              Lid sinds:
              24 January 2011

              En, alles gelukt?

              Mooi klote zo, dat je een maand na aankoop de turbo en intercooler kan vervangen.
              Dan had ik toch garantie bijgekocht of de auto laten staan. De eerste tijd nadat je een auto hebt, loop je bijna altijd wel tegen dingen aan die niet kloppen.

              #18045642
              Rovers
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 April 2011

                Er zit sinds eergisteren gloednieuwe tubi op! Hij loopt nu ook veel rustiger en klinkt mooier dan de eerste!
                Goh wa kwam er veel rook uit na proefritje.. Je zag letterlijk niks meer! Door olie in uitlaat. Wel leuke ervaring:-P

                Nu over 22uur mag Mijn Vectra eenz bewijzen richting Oosterijk! Heb er zin in!!

                #18045643
                opel-limbo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 July 2007

                  Fijne vakantie gewenst!!!!

                  Greets Roel.

                  #18045644
                  Rovers
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 April 2011

                    Vanmorgen teruggekomen van Oostenrijk!! De rit is supergoed gegaan! Kon met gemak 1 tank naartoe rijden! Alleen op laatste moment volgegooit omdat niet duur was king:

                    Leuke mooie vakantie gehad! De fotos van auto komen nog erop ergens op forum.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.