Sissend geluid vanaf pedalen

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Sissend geluid vanaf pedalen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18339460
    Peter75
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 December 2016

      Hallo allemaal,

      ik heb wat info nodig mbt een lekkende rembekrachtiger. Mijn vrouw hoorde vorige week een sissend geluid onder het dashboard vandaan komen. Toen ze mij gebeld omdat ze ook merkte dat ze de rempedaal verder kon indrukken als normaal. Het lijkt mij duidelijk dat het de rembekrachtiger is die langs een afdichting bij de pedaal lekt. Echter de garage tot mijn grote verbazing merkt niks?? Ik heb er mee gereden en hoor het duidelijk en merk ook dat de rempedaal verder ingetrapt kan worden. Trap je de rem in dan is het geluid weg, dus het probleem zit bij de afdichting van de pedaal.

      Nu is mijn vraag of dit via een revisie setje te repareren is of dat de hele rembekractiger enz vervangen moet gaat worden. De auto valt nog in de garantie en denk dat de garage zich een beetje voor de domme houdt ivm kosten.
      Het betreft een opel astra h 2008 1.9 cdti 120 pk

      Hoop snel wat antwoorden te krijgen, alvast bedankt!

      #18339464
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        Een rem bekrachtiger is peanuts om te vervangen voor een garage
        Alleen hoor je het gesis bij het intrappen of als je pedaal volledig on getrapt of opgelaten is??

        Anders je vrouw eens op het pedaal layen staan en dat je onder de motorkap luisterd waar het precies vandaan komt.

        #18339483
        Peter75
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 December 2016

          Men hoort het onder het rijden en heel goed als je bij het stoplicht stil staat. Als men de rem intrapt is het weg, dus alleen hoorbaar als de rem niet is ingetrapt. Onder de motorkap hoor je niks, gezien dat de diesel teveel lawaai maakt.

          #18339484
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            Hoef je de motor niet voor te starten om het te horen.. Heb je al eens gekeken bij de vacuum slang en terugslagklep van je inlaat naar je rembekrachtiger??
            Als die lek is kan die ook sissen als je je pedaal niet aanraakt.. Maar je merkt dat de auto of geen remdruk heeft of vol op de remmen blijft..
            Rembekrachtigers gaan niet zomaar kapot of lek namelijk.. Of je moet erg goed je best doen..

            #18339487
            Peter75
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 December 2016

              De pedaal kun je verder dan normaal intrappen en bij hoge snelheid moet ik harder op de rem trappen heb ik vandaag gemerkt bij het verlaten van de snelweg.

              #18339489
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                Ok.. Dan idd je rembekrachtiger of hoofdremcilinder maar als je garantie hebt kun je ook zeggen dat je dat deel onder garantie wil vervangen..

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.