Show hier je ascona

Forumindex Forums Modellen Ascona Show hier je ascona

25 berichten aan het bekijken - 926 tot 950 (van in totaal 993)
  • Auteur
    Berichten
  • #17304251
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970


      ascona b

      #17304253
      Small Sexy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Laatst naar Montfort Oldtimer Show geweest, paar fotos gesnapt.

        Stonden geen andere ascona’s. wel een paar c-kadetts en een Manta A in rally kleuren
        (link omdat deze niet on topic is)
        http://i1083.photobucket.com/albums/j398/sjupkestuka/20150425_161500_zpsijnfp438.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

        Sjupke`

        #17304252
        FX-26-PN
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2014

          Mooie, frisse chroombumper! :thumb

          #17304254
          ascona_fanatic
            Lid sinds:
            21 June 2015

            Die is me nieuwe aanwinst een 1.6s uit 84 wil er graag een i200 replica van maken.. maar dan met een c20xe

            #17304255
            bassie16V
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 January 2007

              Ziet er goed uit :thumb

              #17304256
              ascona_fanatic
                Lid sinds:
                21 June 2015

                Moet nog het 1 en ander aan gebeuren hoor

                #17304257
                opelpower89
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 September 2009

                  er is nooit een c ascona i200 gemaakt… wel van de b

                  #17304258
                  CommoCruiser
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 March 2007

                    Ik heb vorige week mijn Ascona een stukje verlaagd met een Apex 35mm verensetje.
                    Hij heeft nu niet de cross country look meer :

                    Vorig weekend heb ik ook een set 16″ velgen van een Astra G Sport Edition I aangeschaft.
                    Hier moeten nog een paar andere banden omheen, dan kunnen ze er ook onder.

                    #17304259
                    linfiel
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 July 2011

                      Staat hem goed, schitterend karretje.

                      #18327517
                      Robke1974
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 March 2008

                        Hier normaals wegens het niet mee overnemen van mijn post naar het nieuwe forum.

                        Mijn laatste aanwinst een ascona B 16S bj 1977 102000 km
                        en echt in super mooie originele staat.
                        Wil hem origineel houden met enkele centimeters verlaging
                        en mooie 15″ velgjes die die passen met de chromé en liefst niet uit de carroserie komen.
                        iemand raad suggesties evt met foto :)

                        [URL=http://s345.photobucket.com/user/robke1974/media/ascona%20klein%202_zpsgpmdpl3t.jpg.html][IMG]http://i345.photobucket.com/albums/p398/robke1974/ascona%20klein%202_zpsgpmdpl3t.jpg[/IMG][/URL]

                        [URL=http://s345.photobucket.com/user/robke1974/media/ascona%20klein%203_zpskhafwkmw.jpg.html][IMG]http://i345.photobucket.com/albums/p398/robke1974/ascona%20klein%203_zpskhafwkmw.jpg[/IMG][/URL]

                        mvg. Rob

                        #18327717
                        Kadett1.2
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          2 May 2011

                          Komt mij bekend voor. Komt hij oorspronkelijk uit Waalwijk Nederland ?

                          #18327718
                          Kadett1.2
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            2 May 2011

                            Komt mij bekend voor. Komt hij oorspronkelijk uit Waalwijk Nederland ?

                            #18327787
                            Robke1974
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              27 March 2008

                              Ja klopt op de uitvoerpapieren staat inderdaad Waakwijk
                              is nu te Belgie Gingelom.

                              Ga nu alle roest wat hij heeft verwijderen zodat ik er oldtimer mee kan gaan rijden,

                              later word hij wss opnieuw gespoten, denk in originele kleur maar weer.

                              #18327861
                              Kadett1.2
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                2 May 2011

                                Is altijd een originele en nette auto geweest. Zag hem iedere dag staan want hij was van mensen in de straat tegenover mij.
                                Ze hebben hem denk ik een jaar of zes gehad. Maar heeft die jaren wel altijd het hele jaar buiten gestaan.
                                Wel jammer eigenlijk. Beetje doffe lak gekregen en wat beschadigd geraakt en wat gaan roesten sindsdien.
                                Er zat eerst een WAVEEM dealerstickertje op de achterklep. Heb je deze er zelf afgehaald ?
                                En de achterlichten zaten vreemd genoeg de laatste tijd op zijn kop gemonteerd. Heb je deze ook weer zelf goed gemonteerd ?

                                Ik hoop dat je hem origineel houd, dus met dezelfde kleur, chroomstrips en zwarte SR strepen. Is het trouwens ook een SR ?

                                #18327865
                                Robke1974
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  27 March 2008

                                  hey leuk om meer te weten te komen, maar is voor ik hem heb gekocht blijkbaar terug in orde gezet,
                                  want de lak blinkt terug mooi, waar was hij beschadigd met roest ? want heb een vermoeden aan 1 kant
                                  voor het achterwiel dat er ooit iets is mee gebeurd.

                                  Nee sticker was er al af, en achterlichten stonden weer normaal, en hij blijft zo alleen de sr strepen gaan er af omdat het geen SR is
                                  en komen originele sierlijsten op. is trouwens beter als je geparkeerd staat, de meeste mensen hebben
                                  geen respect en gooien zomaar de deuren open en zou zonde zijn.

                                  #18327867
                                  Kadett1.2
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    2 May 2011

                                    En inderdaad (originele ascona) stootstrips helpen tegen stoten op parkings.
                                    Heb ook de originele stootstrips weer teruggezet op mijn Kadett C. Hadden ze in de loop der jaren verwijderd en de gelaste dookjes afgeslepen.
                                    Ik stuur je wel pb met meer info

                                    #18330176
                                    Robke1974
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      27 March 2008

                                      Hoi Hier enkele foto’s van de antiroestbehandeling van de Ascona.

                                      Hier mooi gezandstraald en 1x fertan

                                      [URL=http://s345.photobucket.com/user/robke1974/media/IMG_5050_zps1xxwvypj.jpg.html][IMG]http://i345.photobucket.com/albums/p398/robke1974/IMG_5050_zps1xxwvypj.jpg[/IMG][/URL]

                                      Hier roest aan de binnendrempel alsook de zetelsteun.

                                      [URL=http://s345.photobucket.com/user/robke1974/media/IMG_5035_zpscq6a4rlz.jpg.html][IMG]http://i345.photobucket.com/albums/p398/robke1974/IMG_5035_zpscq6a4rlz.jpg[/IMG][/URL]

                                      [URL=http://s345.photobucket.com/user/robke1974/media/IMG_5041_zpsxmaxjh3u.jpg.html][IMG]http://i345.photobucket.com/albums/p398/robke1974/IMG_5041_zpsxmaxjh3u.jpg[/IMG][/URL]

                                      Hier netjes gezandstraald klaar voor de fertan en voor de koudverzinksel.

                                      [URL=http://s345.photobucket.com/user/robke1974/media/IMG_5043_zpscgqswgdg.jpg.html][IMG]http://i345.photobucket.com/albums/p398/robke1974/IMG_5043_zpscgqswgdg.jpg[/IMG][/URL]

                                      Ik zeg altijd, wat mooi is moet ook mooi blijven..of toch proberen :)

                                      #18334037
                                      Kadett1.2
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        2 May 2011

                                        Ziet er nog supergoed uit naar mijn mening. Zelfs chassisnr is nog perfect leesbaar. Is ook vaak een probleem.
                                        Maar gelijk heb je dat je de beginnende plekjes behandeld. Zeker als je er de tijd voor hebt.
                                        Voorkomen is beter dan genezen.

                                        #18335010
                                        FX-26-PN
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          9 January 2014

                                          Goed om te zien dat de ex-Waalwijkse Ascona een goed thuis heeft gevonden. Stond altijd buiten, gelukkig is de schade beperkt zo te zien. Klein werk en weer gaan voor het leven. Robke, houdt m zo origineel mogelijk. Een Ascona blijft waardevast als hij zo dicht mogelijk bij de door de eerste eigenaar gekochte versie blijft. Veel plezier ermee!

                                          #18335025
                                          Robke1974
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            27 March 2008

                                            [quote quote=18335010]Goed om te zien dat de ex-Waalwijkse Ascona een goed thuis heeft gevonden. Stond altijd buiten, gelukkig is de schade beperkt zo te zien. Klein werk en weer gaan voor het leven. Robke, houdt m zo origineel mogelijk. Een Ascona blijft waardevast als hij zo dicht mogelijk bij de door de eerste eigenaar gekochte versie blijft. Veel plezier ermee!

                                            [/quote]

                                            Hij is idd in goede handen terechtgekomen, ben zeker geen beunhaas of iemand wat iets moois naar de knoppen haalt, de ascona

                                            blijft zo, alleen komen er schmidt revolution retro velgjes op en mooi verlaagd. had hem eerlijk gezegd enkele jaartjes eerder moeten

                                            kunnen kopen, de laatste jaren heeft hij toch beginnende roest gekregen; die laatste 6 jaar buiten staan hebben geen goed gedaan,

                                            maar de schade word beperkt nu :) Er word alleen maar iets aan veranderd wat gewoon later terug naar origineel kan gedaan worden.

                                            Vind het al zo jammer dat er enkele zijn dat altijd mooie roestvrije ascona’s opkopen en 400 uitbouwen zo een zonde,

                                            maar aan de andere kant word mijn ascona dan weer net iets meer zeldzaam :)

                                            #18335049
                                            FX-26-PN
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              9 January 2014

                                              Prima toch? Je doet niets wat later niet teruggedraaid kan worden, dus maak er lekker jouw Ascona van. Als je zo rondkijkt naar wat er Europees gezien te koop staat aan nette, originele Ascona’s, dan is het huilen met de pet op. 6 jaar buiten staan is gelukkig niet meteen 6 jaar pekel, dus ik hoop dat je met ‘klein werk’ snel klaar bent. Dan begint het genieten. Hoop je resultaat een keer te kunnen zien. De Ascona stond hier 5 minuten rijden vandaan, dat is nu voorbij.

                                              #18335242
                                              Kadett1.2
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                2 May 2011

                                                Klein geheimpje: ongeveer een 100 meter verder van waar Robke’s Ascona aan de straat geparkeerd stond staat nog (steeds) een andere Ascona B van 1978 zomer en winter buiten geparkeerd.
                                                Ook al sinds circa 2009/2010. Deze Ascona Bernsteingold is toen ook nieuw gespoten geweest.
                                                Het betreft een 4drs sedan in Berlina uitvoering. 100% origineel.

                                                #18335270
                                                Robke1974
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  27 March 2008

                                                  @ FX-26-PN Tuurlijk zal ik het resultaat hier wel posten, alleen liggen de werken
                                                  wat stil omdat ik onder me carport alles moet doen, heb daar een smeerput maar in de winter
                                                  niet leuk om in te werken. Dus eerst me huis verder renoveren :)
                                                  De motor heeft ook nog aandacht nodig voor hij rijdbaar is.

                                                  @ Kadett1.2 blijkbaar echt veel meer ascona’s in Nederland dan in Belgie :)
                                                  Hier zie je die dingen haast nooit meer rijden..jammer eigenlijk
                                                  de meest van me werkcollega’s vinden het maar een lelijk ding,
                                                  wat mij eigenlijk niet echt interesseerd :j

                                                  Ik maak er een simpele mooie ascona van.

                                                  #18335299
                                                  Kadett1.2
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    2 May 2011

                                                    Nou in Nederland zie je ze ook nog maar zelden rijden. En dan ook alleen maar als het mooi weer is in het weekend.
                                                    Is eerder toevallig dat er toevallig twee bij mij in de beurt stonden.
                                                    In Nederland kan je ook kiezen voor het kwarttarief voor wegenbelasting.
                                                    Als voorwaarde mag je auto dan in december, januari en februari niet de weg op.
                                                    Dan mag je (Opel) oldtimer ook niet op de openbare weg geparkeerd staan en dus verplicht gestald worden.

                                                    Smaken verschillen uiteraard, altijd eigenlijk al zijn Opel’s door niet-Opelrijders al ondergewaardeerd of afgekraakt.
                                                    Te degelijk en te saai misschien wel.
                                                    Nu ben ik ook wel bevooroordeeld; al sinds mijn kindertijd ben ik opgevoed met Opels en heb zelf ook altijd Opel gereden. Ook al had mijn vader ook wel een kever, Daf of Golfje en zelfs een chrysler sunbeam gereden en heb ik voor woon-werkverkeer een Volkswagen van het werk.

                                                    Ik moet zeggen dat ik zelden een negatieve reactie heb gehad op mijn Kadettje. Meeste vinden hem wel mooi, nostalgisch en hebben er zelf ook een gehad.
                                                    Toen ik met mijn restauratie bezig was kreeg ik ook veel belangstelling.

                                                    #18336273
                                                    FX-26-PN
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      9 January 2014

                                                      De Ascona is een witte raaf geworden, daar waar ze eerst overal en nergens stonden. Als je ziet wat er nu voor een goede wordt gevraagd…. Oef! Ik moet wel zeggen dat ik met mijn Ascona ook nooit negatieve reacties heb gehad. Meestal een blik, soms een handje of knipoog en ook wel eens applaus van plantsoenwerkers. Duimpje van een motorrijder, etc. Opels zijn sympathieke auto’s. Saai, boers en spruitjeslucht voor sommige ‘liefhebbers’, maar nooit agressief, zoals hedendaagse Audi’s en BMW’s bijvoorbeeld. Opel bouwde misschien zijn beste auto’s in de jaren ’70 en ’80. Degelijk, goed afgewerkt en voor een schappelijke prijs. In de jaren ’90 en begin ’00 ging het qua roestpreventie en duurzaamheid goed fout. Nu komt het weer helemaal goed, gelukkig!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 926 tot 950 (van in totaal 993)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.