PPS behandeling.

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing PPS behandeling.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18330136
    Ro ker
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 November 2016

      Ik zit er over te denken de lak van mijn nieuwe Opel Mokka een PPS behandeling te laten geven. Is dit verstandig of is het weggegooid geld?

      #18334040
      kadett-supreme
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 July 2004

        het zal altijd beter zijn dan niks….. maar het ligt eraan wat je ervoor kwijt bent.

        aan de 7 jaar garantie die gegeven wordt zullen vast ook wel haken en ogen aan zitten.

        #18334041
        Ro ker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 November 2016

          € 343,00, inclusief velgen.

          #18334042
          kadett-supreme
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 July 2004

            ik heb even e.e.a. bekeken en kwam het volgende tegen:

            “Deze technologie voorziet oppervlakken van een PTFE beschermlaag welke nauwelijks een reactie aangaat met andere stoffen, zodat de lakafwerking van het voertuig versterkt, vuil zich nauwelijks hecht en het oppervlak erg glad aanvoelt.”

            en ook onderstaande kwam ik tegen op het Carclean forum:
            PTFE = Polytetrafluoroethylene = merknaam TEFLON….

            Teflon gaat echt de lak niet versterken, het enige wat het doet is er voor zorgen dat vuil minder makkelijk kan hechten, meer niet. Teflon moet normaal gesproken onder hoge temperaturen worden aangebracht (Anti-aanbaklaag van je koekenpan is ook een teflonlaag) en dat kan niet op een auto lak. Het is dus een flinterdun laagje wat zich niet kan hechten aan de laklaag…. Het klinkt te mooi om waar te zijn, en dat is het ook. Een heel mooi verkoopverhaal dus.

            mijn advies: niet doen. laat een goede coating aanbrengen als je permantente bescherming wil. Of je moet er de hobby in zien om zelf de auto regelmatig te voorzien van een goede wax. let wel, geen enkele wax of coating is bestand tegen een wasstraat of wasborstel van de wasbox. Wat je ook gaat toepassen, je zal ten alle tijden je auto op de juiste manier moeten wassen (2 emmer methode) om waskrassen te kunnen reduceren.

            #18334043
            Ro ker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 November 2016

              Ok, duidelijk verhaal, dank voor je reactie.

              #18334044
              kadett-supreme
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 July 2004

                let wel op waar je een evt. coating zou willen laten aanbrengen. hier is best wel wat aanbod in, met heel veel verschil in kwaliteit. de prijzen liggen ook sterk uiteen. als je het een bedrijf wil laten doen zul je tussen de 700 en 1000 euro moeten aftikken. ik weet niet waar je vandaan komt maar er zijn hier ook “hobbymatige” detailers die zeker niet onder doen voor een bedrijfsmatige detailer die je uit de brand zouden kunnen helpen. Daarbij weet ik ook niet wat je doel zou zijn van de eigenlijk PPS behandeling die je had willen laten geven.

                #18334125
                Ro ker
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 November 2016

                  Ik had een PPS behandeling willen laten doen als dit een extra bescherming van de lak zou geven. Maar zoals ik hiervoor gelezen heb is dit niet te verwachten. De Opel dealer gaf overigens bij aankoop aan dat een PPS behandeling zinvol is en kon dat wel voor een prijsje voor mij regelen. Hij kwam met het “teflon” verhaaltje, wat begrijp ik nu onzin is. Het bedrijf dat de PPS zou aanbrengen zit vlak bij hen om de hoek. Commissie voor de Opel dealer voor elke aangebrachte klant?

                  Maar even langs lokale aanbrenger van PPS gegaan. Die vertelde dat voordeel zit in het minder snel hechten van vuil op de lak. Kwam niet met “Teflon” verhaaltje.

                  Wassen doe ik al via de twee emmer methode.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.