Moterswap C25XE naar C32XE (Z32SE)

Forumindex Forums Modellen Corsa Moterswap C25XE naar C32XE (Z32SE)

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)
  • Auteur
    Berichten
  • #18301356
    wim-v6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 August 2005

      Gasklep omega past niet

      verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

      #18301357
      ivartje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 December 2010

        Inmiddels is t blok eruit

        Nu dus n mooie lege ruimte waarbij ik nu op me gemak de moter steunen kan van vervangen

        En het ‘beruchte gat’

        2 drijfstangen afgebroken……hoeveel pech kun je hebben….hier een stukje vd boosdoener in de carterpan

        Zaterdag kijken naar een ander blok t word een Z32SE

        Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

        #18301358
        joop1970
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 September 2010

          Das een serieus gat idd. Niks aan het blok gemerkt van te voren?

          #18301359
          ivartje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 December 2010

            nee man liep gewoon nog steeds netjes

            #18301360
            ivartje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 December 2010

              Gisteren moter opgehaald Z32SE uit een Signum

              175.400 km , uit 2004 , 3 maanden garantie , voor €600

              Nu ben ik bezig met alles vht blok af te slopen en om te bouwen naar C25XE draadboom

              zal volgende week ergens klaar zijn voor inbouw want moet even w8ten op diverse onderdelen:

              Aluminium kleppendeksels X25XE (nog steeds naar op zoek)

              Injectoren+drukregelaar 2.6/3.2 (Y26SE/Y32SE) ivm dat die hogere druk kunnen leveren)

              Gasklep C25XE ivm het bij mij afgebroken kvs pijpje

              En natuurlijk gelijk een nieuwe distributie riem set en tevens ook gelijk een nieuwe koppeling

              Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

              #18301361
              ivartje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 December 2010

                https://vimeo.com/147046715

                Hij loopt inmiddels! Nu nog FF een lek uitlaatspruitstuk maken (de achterste tegen schutbord aan) dus dat word nog FF klote haha maar ook dat komt uiteindelijk weer goed , denk dat ie volgende week ergens weer rond rijd

                Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

                #18301362
                basss27
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 February 2013

                  Goed bezig hoor. Zelf gedaan de motorswap? Op de oprit?

                  #18301363
                  ivartje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 December 2010

                    ja helaas wel op de oprit haha :jerry wel met wat telefonische technische info van mensen zoals wim-v6 en XR1 A.K.A berry (bedankt nog voor de telefonische support :thumbup ) was vergeten hoe een aantal slangetjes zaten maar de rest heb ik inderdaad zelf gedaan king: maar we zijn nog niet klaar eerst nog even de uitlaat lekkage repareren !

                    #18301364
                    Haasje17
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      Ivar,

                      Het schudden van het blok en de loop is niet helemaal goed, en denk niet dat dat enkel uitlaat is.
                      Klopt je ontstekingsvolgorde wel? Of heb je mischien niet alle pakkingen vervangen van het inlaat traject?

                      #18301365
                      ivartje
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 December 2010

                        Alle pakkingen vht inlaat traject zijn vervangen maar t zou goed kunnen dat de volgorde niet klopt! Wat zou de volgorde moeten zijn dan Ron?

                        Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

                        #18301366
                        basss27
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 February 2013

                          @wim-v6 wrote:

                          Werkelijke Cilinder (ontstekings) volgorde is 1-2-3-4-5-6

                          cilinder telling loopt als onderstaand:

                          auto zijde
                          1-3-5-


                          -2-4-6
                          radiateurzijde

                          en kwam nog een foto van mezelf tegen met de bobine omschrijving

                          Willem

                          #18301367
                          ivartje
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            28 December 2010

                            harstikke bedankt :thumb zal dat is nakijken!

                            #18301368
                            basss27
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              11 February 2013

                              Goed bezig. Draai je btw je nieuwe blok op de de oude ECU?

                              #18301369
                              ivartje
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                28 December 2010

                                ja man alles vd C25XE zit erop , spruitstukken,sensoren etc alleen wel grotere injectoren/drukregelaar van een Y26SE/Y32SE omdat die meer benzine leveren (drukregelaar 3.8 bar ipv 3.0 )

                                #18301370
                                trashmetal
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 February 2007

                                  Dik hoor :thumb

                                  #18301371
                                  ivartje
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    28 December 2010

                                    Blok loopt nu eindelijk weer netjes! Alle hydraulische klepstoters weer gangbaar gemaakt en schoongemaakt , en de distributie-riem goed op tijd gelegt me neef (auto-monteur) had nokkenas-poelie nr 3 180° omgedraaid….vandaag liep hij eindelijk zoals t hoort!

                                    https://vimeo.com/148157395

                                    Nu nog randzaken zoals:
                                    Hydraulische stuurbekrachtiging lekkage maken,luchtfilter monteren,koplamp monteren,parafaan monteren,bak afstellen,bakolie bijvullen en benzine filter vervangen

                                    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

                                    #18301372
                                    MarkVectra93
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      2 January 2015

                                      Nice..goed werk man :thumb

                                      #18301373
                                      Dolby
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 May 2008

                                        Klinkt geweldig hoor. Deze dikke V6 in een Corsa. :wors :thumb

                                        #18301374
                                        2000
                                        Moderator
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          Tof!! 3.2 liter v6 in een corsa :thumbup :thumbup

                                          #18301375
                                          KRSA2000
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            25 February 2009

                                            Tot dat je een bocht tegenkomt… ;)

                                            #18301376
                                            ivartje
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              28 December 2010

                                              Valt wel mee hoor 3.2 is net zo zwaar als een C25XE en t schijnt dat een C20LET icm F28 net zo zwaar is als wat ik nu heb

                                              Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

                                              #18301377
                                              Oenatje
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                denk zelfs dat de 3.2 lichter is dan een 2,5

                                                #18301378
                                                Haasje17
                                                Moderator
                                                  Lid sinds:
                                                  8 September 2009

                                                  De 3.2 en zeker die uit de vectra c / signum zijn een stuk lichter dan de c25XE’s boring is veel groter bij de 3.2 (minder gietijzer) De zuigers zijn platter (dan die van c25xe) (iets lichter). En de carterpan is van alu bij de moderne bij de c25xe van staal.

                                                  #18301379
                                                  wim-v6
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    12 August 2005

                                                    Alu pan is niet per definitie lichter.

                                                    Maar de latere v6 en en zeker die met grotere cilinderinhoud zijn lichter als de allereerste.

                                                    Het onderblok is wat minder lomp en daar is het nodige staal uit gehouwe vergeleken bij de oudere motoren.

                                                    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                                    #18301380
                                                    ivartje
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      28 December 2010

                                                      hij loopt weer netjes! eindelijk is hij nu dus klaar en kan hij apk klaar gemaakt worden! :thumb

                                                      [youtube:3r9emxy4]http://www.youtube.com/watch?v=YihHsn1p77Q[/youtube:3r9emxy4]

                                                      [youtube:3r9emxy4]http://www.youtube.com/watch?v=99ypZ4St1fE[/youtube:3r9emxy4]

                                                      :jerry :jerry king:

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.