Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Moterswap C25XE naar C32XE (Z32SE)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 november 2015 om 05:12 #18301356
Gasklep omega past niet
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
11 november 2015 om 22:20 #18301357Inmiddels is t blok eruit
Nu dus n mooie lege ruimte waarbij ik nu op me gemak de moter steunen kan van vervangen
En het ‘beruchte gat’
2 drijfstangen afgebroken……hoeveel pech kun je hebben….hier een stukje vd boosdoener in de carterpan
Zaterdag kijken naar een ander blok t word een Z32SE
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
12 november 2015 om 17:47 #18301358Das een serieus gat idd. Niks aan het blok gemerkt van te voren?
12 november 2015 om 17:51 #18301359nee man liep gewoon nog steeds netjes
15 november 2015 om 11:34 #18301360Gisteren moter opgehaald Z32SE uit een Signum
175.400 km , uit 2004 , 3 maanden garantie , voor €600
Nu ben ik bezig met alles vht blok af te slopen en om te bouwen naar C25XE draadboom
zal volgende week ergens klaar zijn voor inbouw want moet even w8ten op diverse onderdelen:
Aluminium kleppendeksels X25XE (nog steeds naar op zoek)
Injectoren+drukregelaar 2.6/3.2 (Y26SE/Y32SE) ivm dat die hogere druk kunnen leveren)
Gasklep C25XE ivm het bij mij afgebroken kvs pijpje
En natuurlijk gelijk een nieuwe distributie riem set en tevens ook gelijk een nieuwe koppeling
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
26 november 2015 om 19:24 #18301361Hij loopt inmiddels! Nu nog FF een lek uitlaatspruitstuk maken (de achterste tegen schutbord aan) dus dat word nog FF klote haha maar ook dat komt uiteindelijk weer goed , denk dat ie volgende week ergens weer rond rijd
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
26 november 2015 om 20:44 #18301362Goed bezig hoor. Zelf gedaan de motorswap? Op de oprit?
26 november 2015 om 21:35 #18301363ja helaas wel op de oprit haha :jerry wel met wat telefonische technische info van mensen zoals wim-v6 en XR1 A.K.A berry (bedankt nog voor de telefonische support :thumbup ) was vergeten hoe een aantal slangetjes zaten maar de rest heb ik inderdaad zelf gedaan king: maar we zijn nog niet klaar eerst nog even de uitlaat lekkage repareren !
28 november 2015 om 07:53 #18301364Ivar,
Het schudden van het blok en de loop is niet helemaal goed, en denk niet dat dat enkel uitlaat is.
Klopt je ontstekingsvolgorde wel? Of heb je mischien niet alle pakkingen vervangen van het inlaat traject?28 november 2015 om 17:16 #18301365Alle pakkingen vht inlaat traject zijn vervangen maar t zou goed kunnen dat de volgorde niet klopt! Wat zou de volgorde moeten zijn dan Ron?
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
28 november 2015 om 17:38 #18301366@wim-v6 wrote:
Werkelijke Cilinder (ontstekings) volgorde is 1-2-3-4-5-6
cilinder telling loopt als onderstaand:
auto zijde
1-3-5-
-2-4-6
radiateurzijdeen kwam nog een foto van mezelf tegen met de bobine omschrijving
Willem
28 november 2015 om 18:03 #18301367harstikke bedankt :thumb zal dat is nakijken!
28 november 2015 om 20:00 #18301368Goed bezig. Draai je btw je nieuwe blok op de de oude ECU?
29 november 2015 om 11:50 #18301369ja man alles vd C25XE zit erop , spruitstukken,sensoren etc alleen wel grotere injectoren/drukregelaar van een Y26SE/Y32SE omdat die meer benzine leveren (drukregelaar 3.8 bar ipv 3.0 )
29 november 2015 om 16:40 #18301370Dik hoor :thumb
7 december 2015 om 23:04 #18301371Blok loopt nu eindelijk weer netjes! Alle hydraulische klepstoters weer gangbaar gemaakt en schoongemaakt , en de distributie-riem goed op tijd gelegt me neef (auto-monteur) had nokkenas-poelie nr 3 180° omgedraaid….vandaag liep hij eindelijk zoals t hoort!
Nu nog randzaken zoals:
Hydraulische stuurbekrachtiging lekkage maken,luchtfilter monteren,koplamp monteren,parafaan monteren,bak afstellen,bakolie bijvullen en benzine filter vervangenVerstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
8 december 2015 om 06:47 #18301372Nice..goed werk man :thumb
8 december 2015 om 10:09 #18301373Klinkt geweldig hoor. Deze dikke V6 in een Corsa. :wors :thumb
8 december 2015 om 10:46 #18301374Tof!! 3.2 liter v6 in een corsa :thumbup :thumbup
8 december 2015 om 10:59 #18301375Tot dat je een bocht tegenkomt… ;)
8 december 2015 om 11:54 #18301376Valt wel mee hoor 3.2 is net zo zwaar als een C25XE en t schijnt dat een C20LET icm F28 net zo zwaar is als wat ik nu heb
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
8 december 2015 om 12:18 #18301377denk zelfs dat de 3.2 lichter is dan een 2,5
8 december 2015 om 12:48 #18301378De 3.2 en zeker die uit de vectra c / signum zijn een stuk lichter dan de c25XE’s boring is veel groter bij de 3.2 (minder gietijzer) De zuigers zijn platter (dan die van c25xe) (iets lichter). En de carterpan is van alu bij de moderne bij de c25xe van staal.
8 december 2015 om 13:39 #18301379Alu pan is niet per definitie lichter.
Maar de latere v6 en en zeker die met grotere cilinderinhoud zijn lichter als de allereerste.
Het onderblok is wat minder lomp en daar is het nodige staal uit gehouwe vergeleken bij de oudere motoren.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
12 december 2015 om 18:56 #18301380hij loopt weer netjes! eindelijk is hij nu dus klaar en kan hij apk klaar gemaakt worden! :thumb
[youtube:3r9emxy4]http://www.youtube.com/watch?v=YihHsn1p77Q[/youtube:3r9emxy4]
[youtube:3r9emxy4]http://www.youtube.com/watch?v=99ypZ4St1fE[/youtube:3r9emxy4]
:jerry :jerry king:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.