[HOW-TO] – Verlichting – doffe koplampen polijsten

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Overig How to’s – Plaatwerk & Carrosserie [HOW-TO] – Verlichting – doffe koplampen polijsten

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243607
    crossagek
      Lid sinds:
      13 January 2005

      voor :

      -we beginnen van het afplakken rond de koplamp ( ik heb booskijkers dus hoef iets minder af te plakken )

      -3M automotive schuurpapier erbij en een emmer water

      Nu komt het belangrijkste , lamp goed nat maken en het schuurpapier ook en dan rustig beginnen te schuren
      en zorg dat je het schuurpapier nat houdt en niet hoort op de lamp want anders krijg je dus krassen ;)

      zo blijf je schuren tot de hele lamp glad aanvoelt ( niet schrikken de lamp wordt helemaal dof , zie foto )

      daarna pak je de polijstschijf ( ik had dus 1 op lucht ) en wat polijstmiddel en dan ga je de lamp polijsten .

      LET OP : niet te lang op 1 plek blijven hangen , maar goed blijven bewegen anders wordt het plastic te warm en gaat smelten en dan is je koplamp naar de knoppen .

      Ik had zelf de beschikking over 3M plastic polijstmiddel , maar commandant 4 is ook een goede optie .

      Dan met een schone doek schoon poetsen en eventuele doffe plekken nogmaals schuren en polijsten .

      en dan krijg je dit eindresultaat :

      de eindafwerking van de lampen zijn we nog een oplossing voor aan het bedenken , ivm nieuwe beschermlaag ;)

      #17946960
      jobevibe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 January 2012

        om te beschermen, zowel op je lampen als op de voorruit: rain-x ! ( geel flesje van een tientje)

        werk super, met rain x smeer je de poriën dicht.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.