Hoe woofer aansluiten

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Hoe woofer aansluiten

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17550934
    pluuske
      Lid sinds:
      11 December 2010

      [rquote=1904231&tid=115773&author=Seth]@ pluuske Ja dit heb ik geprobeerd en er komt een minieme bas uit. Dit is echt verschrikkelijk zielig. Ook heeft men mij aangeraden om dit niet te doen omdat ik zo mijn woofer kapot zou kunnen doen.

      Dit is de mail die ik daarvoor van Medion heb gekregen:

      De rood/witte aansluiting op de autoradio geven het gehele audio spectrum door, van lage tonen tot hoge tonen.
      Een subwoofer kan alleen maar de lage tonen tot +/- 250 Hz goed weergeven, hoge tonen wordt slecht, vervorm weergegeven en kunnen de woofer zelfs stuk maken.

      De oplossing is dan ook dat niet het gehele audio signaal versterkt en weergegeven dient te worden, maar alleen de lage tonen.

      @ bjorn1988 Kapellen ligt in België naast Antwerpen. Postcode is 2950. Het is ongeveer een uur en 3 kwartier rijden naar mij toe. Dit vindt ik een beetje ver voor je.

      Ik ben naar een audio-speciaalzaak gegaan. Die hebben alle aansluitingen nagezien en mij meegedeeld dat de enige optie die ik nog heb een RCA-adapter is. Ik heb nu een RCA-adapter gekocht, die gaat van 2 vrouwtjes naar 1 mannetje. Ik ga dan de rood-witte tulpkabels in de adapter steken en de adapter in de gele stekker voor de subwooferuitgang. Mocht ik dan nog geen optie ‘Subwoofer’ krijgen in mijn Medion-autoradio dan moest ik van de speciaalzaak naar Medion e-mailen dat ze valse autoradio’s verkopen omdat dit dan NIET ondersteunt wordt. m.a.w. dat wordt dan een andere autoradio kopen.:cry

      Bedankt voor alle moeite, ga wss vant weekend radio nogmaals uitbreken en dan nog eens zien :)

      mvg,

      Seth[/rquote]

      maar als je een mono blok versterker heb die werkt alleen met lage tonen .
      dus filter alles
      dus dan is het onzin dat je woofer kapot gaat.
      ik heb het al een hele tijd zo en werkt prachtig.
      en een hele mooie diepe bas.s

      #17550935
      Seth
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 September 2009

        Het,

        Heb nu een monoblok versterker van mijn schoonbroer geleend. Een MTX 251 of zoiets. 250 Watt RMS, 750 peak dus dat zou voldoende moeten wezen :)

        Ik ga me hier morgen na het werk mee bezig houden dus hou jullie op de hoogte :)

        Grtz

        Seth

        #17550936
        pluuske
          Lid sinds:
          11 December 2010

          hoeveel rms is je eigen versterker dan ?

          ik heb een 250 rms versterker van xplod .
          daar zit wel zon schakelaartje achter op voor mono en gewoon 2 kanaals .
          ik weet niet of jij dat bij je eigen ook hebt ?
          anders moet je die ff op mono zetten en van 2 kanalen 1 maken .
          staat wel in je hand leiding.

          en heb een xplod 300 rms woofer .

          met de gain voor de helft open en het knald aardig goed .

          #17550937
          pluuske
            Lid sinds:
            11 December 2010

            heb even gegoogle op jou versterker .
            volgens mij heb ji 2 kanalen aan de achter kant die moet je even bruggen .

            als er een interne brug op zit zoals mijn xplod moet je ff schakelaarte omdraaien .
            anders moet je ze even met kabels bruggen .
            dat betekend 2 plussen en 2 minnen samen voegen tot 1 min en 1 plus .
            dan zou je wel je gewenste vermogen moeten hebben .
            ding is overigens sterk zat.

            #17550938
            Seth
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 September 2009

              hey pluuske

              De andere versterker is ingebouwd en die marcheert perfect. Het ligt dus aan mijn versterker wat ik eigenlijk wel jammer vindt omdat dit toch een 1800 Watt was. Ook voel ik minder van de bas omdat ik met een stationwagen zit zei mijn schoonbroer. Ik mag de versterker bijhouden tot de andere is gemaakt :D Een vriend van mij gaat de mijne opengooien en eens zien wat er aan kan zijn. Leuk als je allerlei kunde vrienden hebt.

              Mijn eigen versterker is van vermogen:
              – RMS vermogen: 450 Watt 4 Ohm
              – RMS vermogen: 800 Watt 2 Ohm
              – RMS vermogen: 1350 Watt 1 Ohm

              Als die gemaakt zou zijn denk ik ineens een tweede woofer van 1400 Watt RMS aan te schaffen.

              Hartelijk bedankt voor alle info en tips ;) onze vader wordt nu al zot :argue

              Grtz Seth

            5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.