Hoe woofer aansluiten

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Hoe woofer aansluiten

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214132
    Seth
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 September 2009

      Hey iedereen,

      Ik ben een grote fan van autotuning. Nu heb ik voor mijn verjaardag een nieuwe autoradio en een woofer gekregen.
      Was ik enorm blij mee maar nu is mijn vraag, hoe sluit ik die in HEMELSNAAM aan? :hmmz

      Ik ben dus echt een leek in dit gebied. Als men zegt, 3 keer rondspringen en de kabouterdans doen en die is aangesloten, zou ik het nog geloven ook… :D

      Wat heb ik allemaal:
      Een woofer van 1500 Watt met 2 schroefaansluitingen (ik weet niet hoe die aansluitingen heten), een plus en een min.
      Een autoradio met een aansluiting voor een woofer (tulpaansluiting)

      Wat moet ik nu doen? Gewoon een audiodraad met tulpaansluiting langs ene kant en aan de andere kant gewoon naakte draad kopen en de plus in de plus “indraaien” en de min in de min?

      Boekje is niet bij de woofer meegeleverd omdat dit een 2e handse was die nog wel macheert…
      Er is ook geen merk of type bij de woofer aangegeven.

      Groetjes Nick

      #17550910
      Roelof
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Je zult dus een passende versterker moeten zoeken die ongeveer het vermogen kan leveren als je woofer wilt hebben. Let er even op dat die 1500 watt veelal geen reële waarde is en lees de manual wat zijn RMS waarde is.

        Dan is het van je radio de line-out naar de versterker en van de versyerker naar de woofer.
        Uiteraard komt er ook wat voedingskabels en een remotekabel om de hoek kijken maar een beetje manual van een versterker laat duidelijk op tekening zien hoe aan te sluiten.

        #17550911
        Powercorsa
          Lid sinds:
          26 October 2007

          Kan je anders even een foto plaatsen?