gebruikers ervaring

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 156)
  • Auteur
    Berichten
  • #18336583
    Senatorman
    Beheerder
      Lid sinds:
      7 November 2016

      er wordt veel aandacht gegeven aan optimalisatie en performance. Dit alles softwarematig. Hardwarematige optimalisatie zijn hoge kosten aan verbonden en geloof me, die maken we ook. Maar hierin zijn we niet onbeperkt en moeten we helaas een gezonde compromie stellen. We kunnen helaas niet meekomen met Marc Suckerberg

      #18336586
      KadAstra-EF
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 July 2010

        [quote quote=18336569]En?

        [/quote]

        Nu krijg ik 1 melding. Opgelost dus ;-D

        Rik

        #18336595
        Kadett1.2
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 May 2011

          Dubbele meldingen zijn nu inderdaad opgelost. Thanks !
          Ik krijg nu alleen nog meldingen van opel forum Nederland.

          En op dit moment lijkt het forum zelfs sneller te laden dan gisteren.
          Maar is nog vroeg en misschien weinig mensen tegelijk online. Maakt dit uit voor de forum server ?

          #18336600
          Senatorman
          Beheerder
            Lid sinds:
            7 November 2016

            Mooi dat het is opgelost.

            Bij het plaatsen van een reactie gaan ook direct alle notificatiemailtjes de deur uit naar degene die op het onderwerp zijn geabonneerd. Nu er geen dubbele mails meer verzonden word is de taak kleiner en zal het iets sneller kunnen zijn. Posten in grote topics waar veel mails verzonden moeten worden, kan het posten langer duren dan in kleine of nieuwe topics.

            Ook het aantal bezoekers die tegelijkertijd aan het browsen zijn bepaald de snelheid van de site.
            Op rustige tijden zijn er zo’n 20 mensen tegelijk aanwezig en op drukke tijden. Meestal sávonds tussen kan dit oplopen tot 100 bezoekers tegelijkertijd, ook dan is de site redelijk goed te benaderen.

            #18337547
            Dolby
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 May 2008

              TIjdje niet meer op het forum geweest i.v.m. de frustrerende traagheid. Maar vandaag weer even komen kijken. Maar helaas de snelheid blijft om te huilen. Is echt niet meer leuk. Ben echt een trouwe OPel-forum bezoeker jaren geweest. Maar nu echt niet meer. Heb vandaag nogmaals geprobeerd. Maar de traagheid blijft gewoon echt om te huilen. Heb een paar reacties geplaatst om mensen proberen te helpen maar het is echt niet leuk meer. De fun van het forum is helemaal weg. Ik vind het echt jammer dat het nieuwe forum echt niet fijn meer is om naar toe te gaan. Ik hoop dat jullie dit ooit kunnen oplossen. Want qua reactie is goed te zien dat er heel veel mensen niet meer regelmatig online zijn wat voorheen altijd heel druk bezocht werd. Succes voor de forum mensen om het op te lossen. Hoop echt dat het gaat lukken. Voordat er geen voldoende mensen meer langs komen. Heb netjes ieder jaar gedoneerd i.v.m. een perfect forum was. Maar als het zo blijft sla ik het dit jaar voor het eerst over helaas.

              #18337549
              Senatorman
              Beheerder
                Lid sinds:
                7 November 2016

                We zijn in afwachting van een update van het forumscript. In deze update is er volgens de auteur veel aandacht besteedt aan performance. Zo moet de database hiervoor een migratie ondergaan.

                Er is al een beta2 versie die enkele aan het testen zijn en zij ondervinden nog fouten tijdens de migratie.

                Ik hou deze ontwikkelingen sterk in de gaten en ga de update pas installeren als dit veilig kan. Ik hoop binnen enkele weken.

                Er worden minder nieuwe topics geplaatst. Dit is waarschijnlijk te danken aan de perfect werkende zoekfunctie. Je hoeft immers geen nieuw topic aan te maken als je je antwoord al gevonden hebt.

                De bezoekersaantallen zijn sinds deze week weer hetzelfde zoals we al jaren hebben. We zitten daarmee weer op het normale niveau

                De snelheid is inderdaad niet megasnel maar wel stabiel en nog zeker niet frustrerend langzaam en onwerkbaar.

                De mobiele gebruikers zijn enorm toegenomen. Hierin hebbencwe wel ons doel behaald. Dagelijks ontvangt het forum nu dubbel zoveel nieuwe registraties als vroeger, en is het terugkerende bezoekers aantal ook gelijk als voorheen.

                Al met al is de snelheid nog hetgeen waarin we moeten investeren. We proberen dit zoveel mogelijk met softwarematige aanpassingen op te lossen. We hebben dan ook grote verwachtingen van de komende update. Geeft deze nog niet het gewenste resultaat dan gaan we de server opkietellen of eventueel vervangen voor een sterkere. Maar zoals je zult begrijpen is de laatste optie de duurste en die gaan we pas doen als al het andere niet het gewenste resultaat geeft.

                We hopen dat je geduld kunt opbrengen en beter begrijpt wat ons bezig houdt.

                #18338732
                Opel_Bjorn
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 May 2008

                  Ligt het aan mijn pc of aan iets anders? Het forum werkt voor geen meter. Het is echt zooooooooooooooo langzaam dat ik het zo goed als niet meer bezoek. De fun is er een beetje af. Als ik een pagina wil laden dan moet ik soms meer dan een minuut wachten eer er iets gebeurd.

                  #18338773
                  computerbug
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 April 2011

                    Björn

                    Niets aan je pc doen!
                    Het ligt aan het nieuwe pretpakket van het forum!!!

                    #18338847
                    Dolby
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 May 2008

                      Bjorn dit ligt absoluut niet aan jouw pc. Dit ligt op dit moment aan het forum. Ze zijn er mee bezig.

                      [quote quote=18338732]Ligt het aan mijn pc of aan iets anders? Het forum werkt voor geen meter. Het is echt zooooooooooooooo langzaam dat ik het zo goed als niet meer bezoek. De fun is er een beetje af. Als ik een pagina wil laden dan moet ik soms meer dan een minuut wachten eer er iets gebeurd.

                      [/quote]

                      #18339015
                      Manta-aero
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        Vindt het hier nog wel meevallen, maar is wel balen dat iedereen zo weg loopt. Het is overal zo uitgestorven, iig in de fora waar ik kijk en in het verleden regelmatig werd gepost.

                        Sinds het nieuwe forum en de data die verloren is gegaan, zijn toch veel mensen het plezier verloren. Meer unieke bezoekers end. Zal allemaal wel, maar de vaste gasten die ook nog wat te melden hadden, blijven weg.

                        #18339093
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          Zo, ben een tijdje weg gebleven van deze forum.

                          Nu ik terugben zijn er wel een aantal dingen verbeterd (of gewoon terug werkend).

                          -Search werkt erg super, ik vindt mooi alle topics terug en dit werkt behoorlijk vlotjes!

                          -Google links werken weer mooi, alle oude topics zijn weer vindbaar.

                          -Het thema is denk ik een klein beetje veranderd waardoor er minder wit is, ben niet zeker.

                          —-
                          Dingen die nog steeds bagger zijn:

                          -Witte thema dat je ogen er los uitbrandt.

                          -Nog steeds geen onderscheiding tussen post en signaturen.

                          -posten is erg traag, de pagina durft wel eens vast te lopen. Ook moet ik 3 minuten wachten voor mijn topic gepost is.

                          -Forum heeft merkbaar veel leden verloren vanwege slecht management, dit maakt het allemaal wel een beetje dood hier.

                          -Senatorman wil nog steeds niet toegeven dat het goed naar de vaantjes is qua traffic, wat eigenlijk wel triest is om te zien.

                          #18340645
                          Dolby
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 May 2008

                            Inmiddels 1 maand later. En heb weer op het forum rond gekeken. Maar helaas merk ik geen verbetering en vooruit gang. Wat is de update over de performance problemen? Zit er schot in de zaak?

                            ps: Dit bericht plaatsen duurde zelfs 15seconden. Echt niet standaard helaas.

                            #18340648
                            Senatorman
                            Beheerder
                              Lid sinds:
                              7 November 2016

                              Vreemd dat je nog geen performanceverbetering ervaart tijdens het bezoeken van het forum.
                              We hebben het forum op veel pagina’s kunnen versnellen door gebruik te maken van optimalisatie van het script en de database.
                              Ook maken we gebruik van een cachefunctie die de door jouw bezochte paginas cached.
                              Elk uur en bij elke nieuwe reactie wordt de cache ververst. Je eerste bezoek duurt dus iets langer dan bij je her-bezoek van dezelfde paginas.

                              De posting-time is nog niet bijgewerkt en is het wachten nog steeds op een update. Deze laat erg op zich wachten.

                              #18340649
                              computerbug
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                26 April 2011

                                Je eerste bezoek duurt dus iets langer dan bij je her-bezoek van dezelfde paginas.

                                Was dat maar waar!, dan was het nog te over zien!

                                #18340654
                                Senatorman
                                Beheerder
                                  Lid sinds:
                                  7 November 2016

                                  ok, heb nu ook de topics meegenomen in de caching. Probeer eens.

                                  Bij elke nieuwe reactie worden de gecachde files verwijderd en duurt het eerste bezoek weer iets langer.

                                  #18341521
                                  Dolby
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 May 2008

                                    Zit niet veel meer op het Opel-forum. Omdat het forum helaas veel minder bezocht word. Er word bijna niks meer gepost. Hoop dat het weer drukker word zoals voorheen.
                                    Als positief punt wil ik wel even melden dat ik nu ik vandaag op het forum zit. En de performance zeker beter is geworden. Het voelt vandaag aan zoals het ooit is geweest. Mijn dank hiervoor. Nu hopen dat de mensen die nu niet of bijna niet meer op het Opel forum komen weer terug komen zodat het weer een gezellig goed Opel forum word.

                                    #18341529
                                    Senatorman
                                    Beheerder
                                      Lid sinds:
                                      7 November 2016

                                      De bezoekersaantallen zijn iets lager (zo’n 5 procent lager) als voor de migratie, de posts zijn inderdaad minder geworden maar wel van hogere kwaliteit.
                                      Nieuwe topics/vragen die nu aangemaakt worden zijn veelal vragen die meestal niet eerder zijn geplaatst. Er wordt dus eerst gebruik gemaakt van de zoekfunctie alvorens er een nieuw topic wordt aangemaakt. Door de veel betere zoekfunctie wordt de vraag of het antwoord veelal gevonden waardoor een nieuw topic aanmaken niet meer nodig is.
                                      Korte nietszeggende posts zonder informatieve inhoud zijn leuk, geven meer levendigheid waardoor het forum drukker lijkt, krikken het aantal nieuwe posts per dag lekker op maar hebben geen leeswaarde voor het forum. Hier is misschien facebook een betere plek voor.

                                      Wij gaan voor een goed informatief forum en zijn blij met deze verandering qua posting-kwaliteit. En als de performance goed is en blijft hopen we de meer bezoekers te ontvangen als voorheen.

                                      Echter hebben alle fora’s last van facebook en is er geen enkel fora dat na de komst van facebook is gegroeid.
                                      Ons streven is een goed informatief forum met een perfecte zoekfunctie.

                                      De performance is al stukken verbeterd, goed dat je dit ervaart maar we zijn hier nog niet mee klaar en zien nog verbeterpunten.

                                      #18341547
                                      spijkerjr
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 September 2007

                                        Ik ben niet graag van het afkraken waar een ander zijn best op doet. Enige wat mij erg tegenvalt van de nieuwe website is dat het niet meer te zien is wat je al bekeken heb op het forum. Vond het bijvoorbeeld in het project topic super handig dat de topics waar op gereageerd was bovenaan stonden in een donkere kleur, er staat nu wel een datum bij maar kijk ook weer niet elke dag. Dit maakt het voor mij in ieder geval erg onoverzichtelijk wat ik al bekeken heb. Over de performance heb ik nooit klachten gehad eerlijk gezegd, alles laadde altijd snel. Zoals ik al zei dit is Feedback

                                        #18341556
                                        Senatorman
                                        Beheerder
                                          Lid sinds:
                                          7 November 2016

                                          Bedankt voor je feedback.

                                          We hebben enkele weken getest met een module die een verticaal balkje weergaf bij ongelezen posts en topic. Was erg handig echter gaf deze module een extreem hoge serverbelasting. Veel van dit soort modules zijn er niet. En degene die wij gebruikte was de meest ontwikkelde en recente versie maar dus toch nog niet perfect. We houden de ontwikkeling van deze module in de gaten en mocht deze storing opgelost zijn zullen we deze functie zeker weer toevoegen.

                                          Erg goed om te horen dat ook bij jouw de forumsnelheid naar tevredenheid is.

                                          #18341576
                                          Kadett1.2
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            2 May 2011

                                            Forum is inderdaad stuk sneller dan mijn laatste bezoek/ervaring.

                                            Ook de post lijken ineens veel beter leesbaar met de grijstinten.
                                            Is dit ook gewijzigd of was dit al langer?
                                            Valt mij nu pas op.

                                            #18341581
                                            Senatorman
                                            Beheerder
                                              Lid sinds:
                                              7 November 2016

                                              We hebben inderdaad de witte kleur verwijderd en deze zachtere achtergrond gekozen.
                                              Ook de letters zijn lichter van kleur.

                                              Dit leest prettiger en was zeker een goede feedback van jullie.

                                              #18341654
                                              Kadett1.2
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                2 May 2011

                                                Sinds vandaag mis ik het Vind ik leuk knopje.
                                                Klopt dit ? De oude Vind ik leuk meldingen zie ik nog wel verschijnen overigens.

                                                #18341655
                                                Senatorman
                                                Beheerder
                                                  Lid sinds:
                                                  7 November 2016

                                                  ja idd hij is foetsie. Vreemd. Daar heb ik niets aan gewijzigd.
                                                  Ik ga hem wel even zoeken.

                                                  #18341662
                                                  Senatorman
                                                  Beheerder
                                                    Lid sinds:
                                                    7 November 2016

                                                    Oorzaak gevonden.

                                                    De likebutton provider heeft een site storing.

                                                    We hebben tijdelijk de like button functie even uitgeshakeld.

                                                    #18341814
                                                    KadAstra-EF
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      24 July 2010

                                                      Ik ben even weggeweest van hier maar ik moet zeggen, er is een hoop verbeterd.

                                                      Het laden van topics gaat nu acceptabel snel en ook het te dominante witte achtergrond is nu mooi neutraal zo.

                                                      Ja, er is veel verbetert hier en voor het eerst eigenlijk heb ik net als vroeger, hier en daar even gekeken, gelezen en wat gepost. Ik had die drang lang niet meer gehad.

                                                      Ga zo door zou ik zeggen.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 156)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.