CV op afstandsbediening werkt niet. (zafira A)

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) CV op afstandsbediening werkt niet. (zafira A)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235422
    GTS Power
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 May 2008

      even een vraag namens mijn buurman.

      zijn CV met afstandsbediening werkt steeds niet.
      na het opnieuw inleren van de sleutel werkt ie ongeveer 4x en dan niet meer.
      het vreemde is dat hij het met beide sleutels heeft:hmmz

      komt dit vaker voor en heeft iemand een oplossing?

      B.v.d Tom

      #17853333
      Cobus
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 February 2010

        Klinkt misschien stom, maar een slechte accu kan dit veroorzaken.
        Dit is mij kort geleden ook overkomen.
        Deuren gingen niet van het slot als ik op de knopje s van de sleutel drukte.
        Van alles geprobeerd boardcomputer gereset, sleutel opnieuw in geleerd, accu een half uur los gekoppelt, Battery van de sleutel vervangen niets hielp.
        Totdat mijn zoon de binnenverlichtin een keer aan heeft laten staan en de volgende dag de accu leeg was.
        Nooit aan de binnenverlichting gedacht en gewoon de accu vervangen (maar goed ook)
        Na het plaatsen van een nieuwe accu reageert de cv weer helemaal goed op de sleutel en ook op een grotere afstand.
        Binnen verlichting achter meteen maar even losgekoppelt want hij blijft het een leuk speeltje vinden.

        #17853334
        GTS Power
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 May 2008

          en had je daarvoor ook meerdere symptonen van iets wat niet na behoren werkte?

          #17853335
          Cobus
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 February 2010

            Het enigste wat ik toen bemerkte als dat ik de radio (VDO MS4400) aan had staan (redelijk volume) zonder draaiende motor, dat de verlicht van mij display en binnenverlichting mee dansde op de maat van de muziek.
            Ik heb verder geen eindversterker of iets dergijks aan de radio hangen die stroom vreten.
            Dit symptoom heb ik na het vervangen van de accu ook niet meer.
            Overigens bij het starten van de auto met de oude accu nooit wat gemerkt dat hij moeilijk starte.
            Je zou verwachten bij een slechte accu dat hij ook niet goed starten wil.
            Maar dit was niet het geval.

            #17853336
            GTS Power
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 May 2008

              [rquote=1910762&tid=146109&author=Cobus]Het enigste wat ik toen bemerkte als dat ik de radio (VDO MS4400) aan had staan (redelijk volume) zonder draaiende motor, dat de verlicht van mij display en binnenverlichting mee dansde op de maat van de muziek.
              Ik heb verder geen eindversterker of iets dergijks aan de radio hangen die stroom vreten.
              Dit symptoom heb ik na het vervangen van de accu ook niet meer.
              Overigens bij het starten van de auto met de oude accu nooit wat gemerkt dat hij moeilijk starte.
              Je zou verwachten bij een slechte accu dat hij ook niet goed starten wil.
              Maar dit was niet het geval.
              [/rquote]

              Oke bedankt.dat zal ik even chekken.

              Iemand nog meer ideeën?

              #17853337
              Cobus
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 February 2010

                Ik heb eens zitten denken, Misschien is het de moeite waard om eerst de accu polen even ligt op te schuren.
                Als je accu polen een beetje ge-oxideerd zijn kan het natuurlijk een hoge overgangs weerstand heben,
                Gezien de centrale deurvergrendelking geen vermogen vraagt heb je kans dat hij net te weinig spanning krijgt.
                Bij het starten loopt er natuurlijk meer stroom door de polen, die trekt zich van het kleine beetje oxidatie weinig aan.
                Het is in iedergeval de moeite waard om het even te na te kijken.

                #17853338
                Roborob
                  Lid sinds:
                  11 July 2011

                  De sleutel in contact, deze omdraaien zonder te starten, even op sluiten en openen drukken op de sleutel en is deze weer gereset. als dit niet helpt batterij leeg. Was bij mij het geval. Nu werkt hij weer perfect en van veel grotere afstand.

                  Greetz Rob.

                  #17853339
                  GRSBK
                    Lid sinds:
                    12 January 2011

                    Werkt dit progrmmeren ook voor een Zafira B met startknop (dus geen sleutelcontact)
                    Heb namelijk twee sleutels maar een wil wel eens niet goed werken.

                    #17853340
                    Roborob
                      Lid sinds:
                      11 July 2011

                      Ik ben nog niet zo bekend met de Zafira B maar hoe maak je dan contact? Net als de renault met een soort pas??.
                      Ik denk dat je als je geen contact kan maken d.m.v. de sleutel je toch naar de dealer moet om de “sleutels” te laten resetten.

                      #17853341
                      GRSBK
                        Lid sinds:
                        12 January 2011

                        Je heb een sleutelhanger dat lijkt op een USB-stick
                        Deze kun je gewoon in je broekzak houden om de auto te starten
                        Als je in de auto zit je drukt 1 keer heel kort op de knop gaat de auto op
                        vol contact:
                        Als je de knop langer in houd start de auto in combinatie met de koppeling

                        met de sleutel draai je deze dan in stand 2
                        1: contact
                        2: vol contact alle controle lampjes branden
                        3: de motor start

                        #17853342
                        Roborob
                          Lid sinds:
                          11 July 2011

                          Als je dus 1x op de knop drukt en op vol contact staat zou je dan op sluiten en openen moeten drukken. mocht dit niet helpen,
                          dan hebben we het toch geprobeerd, nee heb je, ja kun je krijgen. succes :thumb

                          #17853343
                          GRSBK
                            Lid sinds:
                            12 January 2011

                            @Roborob wrote:

                            Als je dus 1x op de knop drukt en op vol contact staat zou je dan op sluiten en openen moeten drukken. mocht dit niet helpen,
                            dan hebben we het toch geprobeerd, nee heb je, ja kun je krijgen. succes :thumb

                            cker niet geschoten altijd mis!

                            #18436694
                            Hans van Oudheusden
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              13 September 2021

                              Dank voor de tip!. Het werkt, sleutel in contact, aanzetten en knopjes indrukken! Prima, werkt weer goed :yes:

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.