Contactslot Corsa C blijft “piepen”

Forumindex Forums Modellen Corsa Contactslot Corsa C blijft “piepen”

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18341262
    PascalDutch
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 March 2017

      Ben nieuw op dit forum maar kon nergens een voorsteltopic vinden, excuses als deze er wel is.

      Ik ben sinds kort in het bezit van een Opel Corsa C Comfort 1.2 16v uit 2001. Echter doet zich sinds gisteren het volgende voor; wanneer ik de sleutel uit het contact haal gaat het pieptoontje af wanneer je de deur opent. Tevens gaan de radio en dergelijke niet automatisch uit en doet mijn centrale deurvergrendeling het ook niet. De auto registreert dus niet dat de sleutel uit het contact gehaald is.

      De auto moet over drie weken voor een beurt en APK keuring naar de garage, kan ik er tot die tijd mee door blijven rijden of is het verstandiger om voor die tijd even langs te gaan? Of is dit zelf op te lossen? Heb de sleutel al met geweld in en uit het slot gehaald en heb het slot ook al met WD-40 schoongespoten maar ook dit mocht niet baten.

      Ik ben onlangs met de radio bezig geweest maar heb verder qua kabels (op de antenne na, deze is stuk) niks aangepast. De standaard radio zit er ook gewoon in.

      Heb overigens de zoekfunctie gebruikt maar daar kwam niks uit.

      #18341265
      PascalDutch
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 March 2017

        Blijkt dat de stroom wel uitgeschakeld wordt want ik kan de achterruitverwarming niet inschakelen. Maar de radio gaat niet automatisch uit. Misschien een storing?

        #18341267
        liviu2004
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 April 2014

          Vervangen uw contactslot, hoveel kost dat, 10-15€? 10-15 min werktijd.

          #18341268
          PascalDutch
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 March 2017

            [quote quote=18341267]Vervangen uw contactslot, hoveel kost dat, 10-15€? 10-15 min werktijd.

            [/quote]
            Lijkt me geen probleem. Maar kan ik hier nog drie weken mee door rijden? Of geeft dit andere problemen?

            #18341271
            liviu2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2014

              Hoe iemand weet? Staat een defect contactslot daar.

              #18341304
              PascalDutch
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 March 2017

                [quote quote=18341271]Hoe iemand weet? Staat een defect contactslot daar.

                [/quote]
                Auto gaat dinsdag naar de garage

                #18341634
                PascalDutch
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 March 2017

                  Even een update, auto is naar de garage geweest en het contactblokje bleek defect. Deze is vervangen en alles werkt weer naar behoren. Kosten: €110,24

                  #18341648
                  liviu2004
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 April 2014

                    110€? !!!!!! Voor een 10-25€ onderdelen kost? Uau

                    #18341665
                    PascalDutch
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 March 2017

                      [quote quote=18341648]110€? !!!!!! Voor een 10-25€ onderdelen kost? Uau

                      [/quote]
                      Was wel even pijnlijk inderdaad, is het echt zo duur voor zo’n reparatie?

                      #18342162
                      mantamartin
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 September 2005

                        Ik heb hetzelfde gehad, gisteren.. met mijn nieuwe Opel Corsa C Comfort 1.2 16v uit 2001
                        -Piepgeluid als je de deur opent, ook met de verlichting uit.
                        -Radio die niet meer automatisch uit gaat
                        -Centrale deurvergrendeling werkt niet meer, handmatig de deur open doen vind ik geen probleem.. maar het tankklepje ging ook niet meer open..

                        Problemen kwamen na plaatsen autoradio…
                        Echter was het mij bij mijn nieuwe/oude radio, ik heb er een radio incl kabel/iso stekkers erin gezet, in dit stukje kabel waren de gele en rode kabel met elkaar verbonden, voor de continue stroom op de radio
                        Bij de Corsa-B werkt dat, bij de Corsa-C, geeft die (neem ik dan maar aan), stroom via de radio door naar het contactslot ofzo…
                        Even de gele en rode kabel weer gescheiden, en alles werkt weer, radio is nu wel via contact, maar daar is mee te leven

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.