Bougiekabels X12ZS

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Bougiekabels X12ZS

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277193
    Astra_R
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 September 2011

      Hoi allen,

      Een heel topic voor een korte vraag(misschien hebben anderen er wat aan).
      De Corsa was toe aan nieuwe bougiekabels en nu blijken er 3 typen leverbaar te zijn op de X12SZ.
      1 met een rubber buisje en 2 met een metalenbuisje. Nu heb ik de rubberen set besteld (Bosch 0 986 357 126), want er zat ook rubber in..
      Nu blijken de kabels alleen behoorlijk aan de lange kant. Wel allemaal het zelfde stuk te lang ;)
      Hoort dat zo? Heb ik het verkeerde setje besteld en heeft dit gevolgen voor de ontsteking en het behoud van de onderdelen zoals de bobine?

      Alvast bedankt voor het antwoord.

      Mvg,

      Astra_R

      Edit: ter illustratie een foto van de nieuwe kabels:

      #18336136
      Alexfc07
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 January 2017

        Hey, die met het rubber buisje zoals op de foto afgebeeld zijn de goede, die andere met metalen buisjes worden op bougies gemonteerd die niet in een allumienium koker zitten.
        Wat je wel nog kan doen zijn de kabel 2 met kabel 1 vast maken met een bindstrip aan de witte stip “markering” op kabel 2 bovenaan. En herhaal dat ook voor kabel 4 met kabel 3 onder witte stip op kabel 2. Zodat de kabels niet te veel los liggen.

        #18337248
        Astra_R
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 September 2011

          Beste Alexfc07,

          Zo heb ik het inderdaad ook aangepakt. Bedankt voor je reactie.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.