Astra sports Tourer met 105pk

Forumindex Forums Modellen Astra Astra sports Tourer met 105pk

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #18329818
    MrVinz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 October 2015

      Hoi,

      Ik ben aan het rond kijken voor een nieuwe auto en belandde gister bij de Opel dealer waar ik de Astra Sports Tourer zag. De basis versie heeft 105pk. Ik vind het een hele mooie auto maar als ik m’n vriendin, de 2 kids en alle bagage voor de zomervakantie achterin gooi, kom je met die 105pk’s dan nog fatsoenlijk de Alpen over? Heeft iemand ervaring hiermee of zou ik beter voor de 1.4 liter met 150pk kiezen?

      Ben benieuwd naar jullie meningen.

      Groetjes,
      Vincent.

      #18329846
      Astra_DLS
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2008

        Ik denk dat als je de 105 PK alleen voor de vakantie nodig hebt dat het goed moet werken. Het zal geen strepen trekker zijn en misschien een versnelling terug. Ik heb jaren met een 82 PK 2 lt astra diesel gereden en daar kwam ik ook mee in Oostenrijk and beyond!

        #18329887
        Kietje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 February 2016

          Mooie motor die 2.0 di. Jammer dat de hogedruk pomp zo kwetsbaar was en op menig voertuig vroegtijdig het leven gelaten heeft. Ik heb er ook de nodige kilometers mee verslonden. Later ook een Vectra met 2.0 DTi gereden en goede herinneringen aan.

          #18329893
          Astra_DLS
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2008

            Weggedaan met 325000 en eerste pomp. Wel elke 15000 filter vervangen

            Via Tapatalk

            #18329928
            aapje1963
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 July 2006

              Ik denk dat als je de 105 PK alleen voor de vakantie nodig hebt dat het goed moet werken. Het zal geen strepen trekker zijn en misschien een versnelling terug. Ik heb jaren met een 82 PK 2 lt astra diesel gereden en daar kwam ik ook mee in Oostenrijk and beyond!

              Ik heb de 105 pk Astra Tourer maar echt krachtig Is hij.
              Ik weet zeker dat hij in de Alpen voor vakantie voldoet.
              Vr gr Arnold

              Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

              #18330018
              MrVinz
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 October 2015

                Ga zaterdag de 150pk versie testrijden. Ben benieuwd :-)

                #18330037
                snellejelle1985
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 November 2016

                  wij hebben voor de 1.0 gekozen ivm veel stadsverkeer. en binnendoor rijd deze auto veel lekkerder dan de 1.4 vond ik. de 1.4 turbo pakte later op, leek minder pittig onderin. maar op de snelweg vanaf 100 kmh was de 1.4 duidelijk de fijnste optie.

                  maar het verschil was nou niet echt heel erg groot vond ik. dus weet zeker dat de 1.0 zal volstaan :)

                  #18330076
                  geli
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 November 2016

                    Ik reed voorheen een 150pk Audi A3 en was ook even bang voor de teruggang in vermogen. We zijn afgelopen zomer met 3 volwassenen en de auto 1.0 Edition Sportstourer vol beladen naar Italie gereden. Op de Duitse Autobahn kwestie van op toeren houden en dan kun je gewoon mee met de flow (130-140km met af en toe 150km). In bergen is het iets eerder terug schakelen maar maak je echt geen zorgen, ook stijl bergop op grindweg heeft de Astra ons niet in de steek gelaten.

                    #18330077
                    geli
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 November 2016

                      Euh… stijl is natuurlijk steil :-)

                      #18330092
                      Escudo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 December 2016

                        Ook hier gekozen voor de 1.0 i.c.m. Sports Tourer. Wij zijn met z’n drieën (twee volwassen en een kind van 15 maanden) en aangezien het om een lease-auto gaat, is het toch een verschil in de portemonnee. Hiervoor reden wij een Seat Mii (60pk) en deze heeft meerdere bergpassen gezien in Frankrijk, Oostenrijk en Italië. Nu heeft de Astra uiteraard een hoger gewicht, maar ook meer kracht én een turbo. Na een proefrit in een hatchback uitvoering met de 1.0 motor was ik direct overtuigd. Dit is voldoende vermogen.

                        Uiteraard moet ik het nog meemaken in de bergen, maar ik vermoed dat dit ook met deze auto prima zal gaan, zolang je de motor maar genoeg toeren laat maken. Ik heb de auto afgelopen dinsdag opgehaald en sta verstel van het soepele en stille rijden!

                        #18331207
                        MrVinz
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          13 October 2015

                          150pk 5 deurs en 105pk tourer gereden. Duidelijk verschil en duidelijk persoonlijke voorkeur voor de 150pk. Zeker bij t optrekken heeft de 105 t zelfde grasmaaier geluid als een fiat 500. Wel erg fijne auto’s. Ga nu kijken of mn baas een innovation wil kopen met n december deal :-)

                          #18334005
                          aapje1963
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            28 July 2006

                            Sorry dat ik dit zeg…niet zo netjes hoe je over de 1.0t spreekt. Er zijn zat leden die er erg blij mee zijn en ook dieselrijders en 1.4 en 1.6 rijders. Ook veel die privé rijden. Dan moet je maar net die euro.tjes meer hebben…. Tevens kun je dan niet aan je baas vragen bestel hem even….Snap je.
                            Ieder Is trots!
                            Respect voor elkaar en elkaars auto configuratie zou ik zeggen.
                            Dit Is een gezellig no nonsens en bla bla forum.

                            Ik kon van een vectra 2.2 direct en ben qua prestatie zeer tevreden met de 1.0t

                            Succes met je baas?

                            Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

                            #18334021
                            Escudo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 December 2016

                              Och Aapje, het blijft een persoonlijk mening he ;)
                              Vergeleken met mijn ex-Porsche 944 S2 klinkt de Astra inderdaad als een grasmaaier/kruimeldief etc. Ik vind het echter bijzonder hoe stil de motor is. Bovendien gaat het mij bij een auto als de Astra niet om het motorgeluid. Of het moet een OPC zijn, dan is het weer wat anders. Geluid is, net als design, relatief en smaakgebonden.

                              #18334039
                              opel-mark
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 March 2011

                                je moet niet zo zeer naar het aantal pk’s kijken maar meer naar de trekkracht (Nm) en het liefst nog wanneer hij zijn max trekkracht heeft, als de wagen 150Nm heeft dan zijn alpen geen groot probleem heeft hij er minder dan zou ik voor de 150PK versie gaan die meer trekkracht heeft.

                                #18334099
                                MrVinz
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  13 October 2015

                                  De motoren waren wel stil behalve de 3 pitter bij het optrekken. Denk dat niemand zich ongelukkig hoeft te voelen met welke astra ook want ik vond t beide verder erg fijne auto’s.

                                  Omdat de bijtelling in 2017 omlaag gaat van 25 naar 22% ga ik morgen een 150pk innovation bestellen. Kan niet wachten :-)

                                  #18334126
                                  snellejelle1985
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 November 2016

                                    [quote quote=18334039]je moet niet zo zeer naar het aantal pk’s kijken maar meer naar de trekkracht (Nm) en het liefst nog wanneer hij zijn max trekkracht heeft, als de wagen 150Nm heeft dan zijn alpen geen groot probleem heeft hij er minder dan zou ik voor de 150PK versie gaan die meer trekkracht heeft.

                                    [/quote]

                                    De 1.0 heeft 170nm en de 1.4 240 geloof ik…

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.