Astra G originele radio vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G originele radio vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226933
    paulrutter
      Lid sinds:
      10 October 2010

      Hallo Opel-rijders!

      Ik mag mezelf sinds gisteren ook een Opel rijder rekenen. Het is een Astra G uit 2002, met een 1.6 8V blokje.

      Hierin zit de origele radio van VDO, de CDR 441EX. Helaas vertoont deze radio nogal wat vreemde kuren, zoals het automatisch aanpassen van het volume, de radiozender die opeens verspringen, en nog meer van dat soort dingen.

      Nu was ik toch al niet kapot van deze radio, en zou ik deze graag vervangen voor een Alpine 9850Ri die ik had uit mijn vorige auto. Alleen ben ik bang dat er elektronica kapot raakt, doordat de “oude” radio ook aan de boordcomputer gekoppeld is. Na wat uitzoekwerk, lijkt hiervoor wel een oplossing te zijn. Een “stalker” of iets dergelijks?

      Ik vind het geen probleem dat de Alpine geen informatie op de boordcomputer toont, zolang de boordcomputer het verder maar blijft doen (= de datum tonen ipv de radio info).

      Concreet mijn vraag dus: heeft iemand ervaring met het vervangen van de originele radio? Zo ja, heb ik nog losse adapters nodig om het te laten werken? En sloop ik niets van de huidige elektronica als ik dit doe?

      Ik hoor graag van jullie!

      Nog een plaatje voor het idee:
      De radio:

      #17740662
      quatsch
        Lid sinds:
        7 January 2006

        Er bestaan inderdaad stalkers voor alpine radios in een astra alleen een paar problemen:

        bij mij heeft die het alleen voor de stuurbediening gedaan… bovendien heb je voor het stalken van het beeldscherm een hi-speed connector nodig, welke ik voor mijn i-pod gebruik…
        de stuurbediening is nooit zo reactief als met de oude radio…

        kwa weergeven van de datum heb je 2 opties:

        – een van de draadjes doorknippen (blauwitte meende ik) : daarna heb word je antenneversterker niet meer gevoed … (niet optimaal)
        – uit laten programeren door een opelgarage…

        #17740663
        paulrutter
          Lid sinds:
          10 October 2010

          Bedankt voor de snelle reactie!
          Ik heb er nog even een plaatje van bij gedaan, voor de zekerheid.

          Nu heb ik geen stuurbediening, dus zou het mij puur om het display gaan.
          Maar als ik het goed begrijp werkt dat bij jou ook niet?

          Mijn i-pod connector is defect, dus daarmee kom ik ook niet ver helaas.

          De beste optie lijkt dus: normaal aansluiten, zonder stalker? Kan dat dan gewoon met een iso stekker?
          Wat betreft de datum: naar de garage gaan?

          Zeg ik het zo goed?

          #17740664
          Bluns
            Lid sinds:
            24 December 2005

            Gewoon aansluiten op de iso stekker.
            De boordcomputer en datum word bij mij niet meer getoond, maar de tijd en buitentemperatuur nog wel.

            #17740665
            wessaa
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 July 2007

              ik heb ook een alpine radio in m`n astra g inclusief een mid display(boordcomputer)
              enige wat hij niet meer weer geeft is de datum, voor de rest werkt alles prima!

              het is dus gewoon plug&play :thumbup

              #17740666
              paulrutter
                Lid sinds:
                10 October 2010

                Toch apart dat er verschillende ervaringen zijn met dezelfde merken radios. Ik zou het jammer vinden mijn boord computer te verliezen. Maar ik ga t eens proberen deze week. Ik kom nog terug met een reactie.

                #17740667
                robert_corsa
                  Lid sinds:
                  16 May 2009

                  zelfde verhaal voor mij. is er wel een mogelijkheid om de datum te laten verschijnen in het beeld? heb het wel ergens gelezen ooit

                  #17740668
                  mrmonkey
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 February 2006

                    Je kan het ff bij de dealer laten programmeren zodat ie alsnog je datum geeft.

                    Heb ik zelf ook gedaan :thumbup

                    #17740669
                    xladage
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 July 2008

                      Hee Paul, welkom op het forum!
                      Altijd leuk als je collega ook een collega opel-rijder wordt ;)

                      #17740670
                      paulrutter
                        Lid sinds:
                        10 October 2010

                        Update: ben inmiddels bij de garage geweest, en ze hebben er een andere opel radio in gezet: nog steeds hetzelfde probleem!
                        We gaan nu toch een universele radio inbouwen, en dan kijken of de symptomen zich nog steeds voor doen.

                        Maandag weet ik meer!

                        #17740671
                        paulrutter
                          Lid sinds:
                          10 October 2010

                          Inmiddels bij de garage geweest en de universele radio ingebouwd (mijn alpine).
                          Deze lijkt het tot nu toe zonder problemen te doen!

                          De boordcomputer werkt nog gewoon. Alleen komt er uiteraard geen radio info meer op.

                          Overigens had ik ook een temperatuurprobleem (bleef op 80 graden hangen).
                          Hiervoor de thermostaat vervangen (veel werk aangezien deze achter de distri zit), en blijft ie rond de 86/87 graden.
                          Lijkt me in orde dus!

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.