astra g aantal probleempjes

Forumindex Forums Modellen Astra astra g aantal probleempjes

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18334867
    mitchelvm
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 November 2016

      ik heb sinds een aantal maanden een astra g hatchback bj 2000. Ik ben nu bezig met de auto een beetje aan het opknappen en naar mijn smaak aan het maken. Nu loop ik alleen nog tegen wat dingetjes aan.

      1. sierlijsten deuren

      De sierlijsten die op de deuren zitten zijn nogal vergrijst. Ik wil deze vervangen door nieuwe alleen deze zijn niet te vinden voor een 3deurs. alleen de 5deurs sierlijsten zijn te vinden. Passen deze ook op de 3deurs? van een 3deurs zijn de deuren over het algemeen langer dus neem aan dat dat niet zo is?

      2. motor management system lampje
      het lampje van het motor management systeem brand soms met grote onregelmaat. Wel heb ik een patroon ontdekt, vooral kleine ritjes als ik lang voor een stoplicht sta of spoorweg overgang (ik kan 2 uur op de snelweg rijden zonder lampje). Nu wil ik hem uit laten lezen. Mijn broer heeft zo’n computertje ervoor alleen deze gebruikt hij voor zijn volkswagen golf. Hebben deze dezelfde aansluiting of even zelf eentje halen?

      3. rechter achterlicht rem

      het rechter achterlicht van de rem werkt niet, al vanaf aanschaf niet. Dit viel me pas van de week op toen ik er nieuwe kappen op ging zetten, er zat op dat moment ook geen lampje maar een reflector. ik acht de kans groot dat het aan de bedrading ligt en iemand zei tegen mij dat ik even een kabel moest trekken van het ene licht naar het andere. is dit aan te raden of toch de garage het op de originele manier laten doen en wat kost dit ongeveer? (dit kan ook de oorzaak zijn van de foutmelding, gezien het patroon is het een aanneembaar idee. Maar dit weet ik pas zeker als deze is uitgelezen)

      is er iemand die me hierbij kan helpen?

      #18334869
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Hoi ik kan niet op elke vraag antwoorden maar:

        2.
        Elke wagen sinds 96′ heeft dezelfde poort voor uit te lezen, Voor gewone foutcodes te lezen werkt bijna elke autoscanner.
        Dus met een beetje geluk werkt het :)

        Je kan ook zelf de codes uitlezen zonder een scanner door de pedaal test te doen:

        http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/481861-pedal-test-fault-code-reading-instructions.html

        3.
        ik begrijp je niet zo goed, hoe bedoeld u met reflector?
        Het lampje helemaal bovenaan in de rechter achterlicht wordt niet gebruikt in Europa, dat is enkel voor Groot Brittannië en Australië waar de mistlamp aan de rechterkant zit.

        het remlicht op een Opel Astra G is hetzelfde lampje als je gewone achterlicht.
        Het is een lampje met twee gloeidraadjes, 1 voor het achterlicht en de ander voor remlicht.

        #18334870
        mitchelvm
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 November 2016

          danku ik ga die pedaal test eens proberen en anders toch even me broer bellen.

          Wat betreft die lampen, is het helemaal duidelijk na u uitleg. Omdat de aansluiting voor het lampje rechtsboven wel zit en de nieuwe kappen daar wel een lampje geplaatst kon worden dacht ik er een te missen. Het is soms lastig te controleren alleen, maar dat hoort dus gewoon zo.

          bedankt voor de uitleg, dan is er 1 probleem al opgelost en de andere kan ik mee aan de slag :) nu het laatste (eerste) puntje nog.

          #18334871
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Puntje 1:

            Sier lijsten van een 5 deur passen helaas niet op de 3 deurs, de deur is namelijk een goed stuk langer.

            Je kan deze wel laten restaureren, sommige spuiten ze gewoon zwart.

            #18334874
            mitchelvm
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 November 2016

              daar was ik al bang voor. dan denk ik dat ik ze maar gewoon ga spuiten. restaureren heb ik al geprobeerd met van die middeltjes, leuk voor een week daarna verkleuren ze alleen maar erger.

              thanks

              #18334875
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Plasti dip werkt enorm goed heb ik gehoord.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.