Mosh z’n Astra H 1.7 CDTI

Forumindex Forums Modellen Astra Mosh z’n Astra H 1.7 CDTI

18 berichten aan het bekijken - 26 tot 43 (van in totaal 43)
  • Auteur
    Berichten
  • #18328031
    MOSHterd
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 February 2016

      Hier eerst de posts die verloren zijn gegaan tijdens de forum wisseling.

      MOSHterd
      Het is inmiddels al weer even geleden dat ik hier wat gepost heb. Dit heeft met allerlei dingen te maken gehad, oa vakantie en drukte met andere dingen.
      Ook moet ik zeggen dat er maar weinig reacties zijn in dit topic, en zo lijkt het alsof het niet gelezen word. Dit maakt het voor mij ook zo dat de motivatie om te posten niet heel hoog is.

      Tijdens mijn vakantie is de auto APK gekeurd, opnieuw uitgelijnd en zijn er wat kleine dingen gecheckt. Ofwel hij kan er weer voorlopig tegen aan.

      Ik heb vanwege de wintersport alvast stalen velgen en winterbandjes besteld.
      De stalen velgen zijn in de zelfde maat als mijn huidige 16″ LM velgen en komen van velgenshop.nl.
      Voor de banden heb ik eerst gekeken naar de test van de ConsumentenBond en de ANWB. Hier kwam de Continental WinterContact TS850 als beste uit de test. Hier heb ik de 2016 versie van gekocht en dat is dan de Wintercontact TS860. Deze heb ik besteld via topbanden.com/.

      De reacties die ik kreeg van V-Max, EDS, Klasen en Unlimited Tuning omtrend de kosten van het chippen van mijn auto zal ik (over)morgen hier posten.
      Dit chippen wil ik deze of volgende maand laten doen. Dit ligt aan de vaatwasser waar we momenteel problemen mee hebben.

      T-Bone
      Mooie updates in dit topic. Denk overigens dat veel mensen het druk hebben. Op het moment dat ik het minder druk heb, ben ik hier ook meer te vinden.
      Reacties willen er dan nog wel eens bij inschieten :)

      MOSHterd
      Iets later dan beloofd maar bij deze de reacties van de tuners die ik een mail/bericht heb gestuurd.
      De vraag die ik stelde was deze: Wat kost het om mijn auto ‘standaard’ / stage 1 te tunen en de EGR via de software te verwijderen.

      EDS
      You should gain approx. 160 hp with a basic tune for this car. The engine is a reduced version of the 125 hp engine. Thats the reason of the high output.
      We can remap this car only here in our shop.
      Price for chiptuning 399€
      Price for chiptuning with data file NOEGR 549€

      Klasen
      If it is a Bosch ECU, the price is 499,- and we can get 135HP 320Nm

      V-Max
      Helaas geen reactie.

      Unlimited Tuning
      Voor leden van het forum hebben wij een speciale prijs in het leven geroepen.
      Chiptuning + dynotesten + EGR bedraagt € 450,- Incl. btw.
      De korting wordt geactiveerd door het plaatsen van een recensie.
      Dit kan dus gebeuren na het rijden van een testrit of er wordt naderhand een bedrag geretourneerd na het sturen van de link.

      Helaas heb ik van V-Max geen reactie terug gekregen.
      Ik vind Klasen prijzig voor het vermogen wat ik er voor terug krijg. Dit deels omdat mijn auto eigenlijk een geknepen versie van de 125pk Astra is. Tevens heb ik geen idee welke ECU ik heb (waar kan ik dat terug vinden).
      EDS en Unlimited lijken mij beidde een goede tuner. Dus voor mij is de keuze tussen deze 2. Wel is het zo dat ik momenteel door de kosten, afstand en ook de recensies op dit forum meer neig naar Unlimited Tuning.

      Opeltje2
      Tip: RS Tuning, Eindhoven

      #18334462
      MOSHterd
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 February 2016

        In de tussentijd heb ik weer het een en het ander aan/voor mijn auto gedaan.

        Ongeveer 2 weken geleden heb ik mijn winterbanden gemonteerd. Stalenvelgen, Opel wieldoppen en de Continental Wintercontact TS860
        Winterbanden

        De afgelopen week heb ik allerlei onderdelen besteld voor het groot onderhoud van mijn auto.
        Het onderhoud moet over pak hem beet 1000km worden uitgevoerd (volgens het onderhoudsschema?), nu komt dit goed uit want ik wil ook mijn auto laten controleren voordat ik in januari op wintersport gaat. Mooi 2 vliegen in 1 klap dus.
        Het volgende heb ik besteld en/of staat op de planning qua onderhoud:

        Motor olie
        Bak olie, deze wil ik preventief vervangen omdat ik niet weet wanneer dit voor het laatst is gedaan. Tevens heb ik gelezen dat de standaard olie in een M32 bak niet echt van goede kwaliteit is.
        Olie/brandstof/lucht filter
        Remvloeistof, deze wil ik preventief laten vervangen, omdat ik ook hier van niet weet wanneer dit voor het laatst is gedaan.
        KVS reservoir+sensor, ik krijg om de zoveel tijd een waarschuwing dat ik de KVS moet checken terwijl deze netjes is afgevuld, ik heb ergens gelezen dat dit word opgelost door het reservoir+sensor te vervangen.
        Koelvloeistof, lijkt me handig om dit (preventief?) te vervangen aangezien het reservoir ook word vervangen (in het kader van: nu we er toch zijn..).
        Ruitenwissers voor+achter, achter heb ik al een tijd geleden besteld, voor heb ik besteld om zo aan bedrag x te komen zodat ik geen verzendkosten hoefde te betalen, tevens mogen ze van mij wel weer een keer vervangen worden.

        Ik zal wel foto’s plaatsen als ik de onderdelen binnen heb.

        #18337764
        MOSHterd
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 February 2016

          Het is al weer even geleden maar vandaag is het eindelijk weer tijd voor een update omtrend mijn auto.

          Half december heeft mijn auto een grote beurt / winter check gehad. Enkele onderdelen heb ik zelf gekocht, de rest heeft de garage voor mij geregeld.
          Ik heb het volgende laten doen:
          Bak olie vervangen (Eurol 75w80)
          Motor olie vervangen
          Rem vloeistof vervangen
          Brandstof/Olie/Lucht filter vervangen (Mannfilter)
          KVS Reservoir + Sensor vervangen
          Koelvloeistof check

          Het volgende heb ik ook nog bijgekocht:
          Ruitenwissers voor+achter
          Eurol DPF Cleaner
          Eurol Winterpakket

          Sinds dat ik het KVS reservoir + sensor heb laten vervangen krijg ik geen valse koelvoeistof meldingen meer.

          Grote beurt / Wintercheck

          Eind december had ik nog wel even pech. Een barst in mijn voor-ruit van enkele centimeters. Omdat ik niet het risico wilde lopen op gezeik tijdens wintersport heb ik direct die week nog mijn voorruit laten vervangen bij Carglass. Goede service en binnen ongeveer anderhalf uur was ik weer weg. En omdat ik via internet een afspraak had gemaakt kreeg ik ook nog nieuwe voor ruitenwissers van Bosch, deze heb ik nu mooi in de kofferbak liggen.

          Voorruit barst

          Tijdens kerst lag er voor mij ook nog een cadeautje onder de kerstboom :-)

          Kettingen

          Begin januari was het eindelijk zo ver….. Wintersport!!! :-D
          Ruitenwisser vloeistof –> Check
          Sneeuwkettingen uitgeprobeerd –> Check (savonds)
          Ijs-krabber –> Check
          Koffers/spullen ingepakt –> Check

          Voor het eerst zelf naar Oostenrijk rijden en voor het eerst in de sneeuw rijden met mijn eigen auto. Eigenlijk was alles super goed te doen. In Duitsland lekker cruisen met 150 en soms even door trekken naar 180 :-) , in Oostenrijk en zelfs in het dorpje waren alle wegen nagenoeg vrij/schoon. Toch heeft het nog wel gesneeuwd hoor. En het was in het begin nog best even zoeken/proberen om te kijken wat de beste manier is om weg te rijden als de auto half ingesneeuwd is.
          Maar uiteindelijk is alles goed gelukt en hebben we een super wintersport week gehad.

          Sneeuw

          #18337972
          DOCTOR007
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 November 2008

            Mooi en netjes opgesteld! Toppertjuh

            #18340295
            MOSHterd
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 February 2016

              Thanks Doctor!

              ‘Probleempje’
              Onlangs een vreemd ‘probleem’ gehad.
              Mijn linker stadslicht lampje was stuk, werd overigens netjes door BC weergegeven.
              En de stuurwielbediening reageerde vreemd, harder/zachter en volgend/vorig nummer werkte niet naar behoren. Met de volgend/vorig nummer knop kon ik ineens ook door BC scrollen wat normaal met de roller links gebeurd.
              Het gekke van het verhaal is dat na het verwisselen van het lampje ook ineens mn stuurwielbediening weer naar behoren werkt. Ik heb dit vorig jaar al eens eerder gehad en dacht dat het toen toeval was.
              Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

              Chiptuning
              Onlangs ook weer gehad dat mn EGR vast zat waardoor ik niet kon starten. Dus nu eindelijk de knoop doorgehakt om toch mn auto te laten chopper en EGR weg te laten schrijven.
              Een maatje wees mij op Rica Waalwijk. Hij had daar zelf goede ervaring mee. Aangezien het ook nog eens fijn dichtbij is heb ik daar voor woensdag een afspraak gemaakt.

              Ik houd jullie op de hoogte!!

              #18346126
              MOSHterd
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 February 2016

                Even korte update na lange tijd…

                Helaas is het chippen niet gelukt. Het was niet mogelijk om in mijn ECU te komen.
                Ik weet het niet meer zeker maar heb volgens mij een Delphi of Denso ECU.

                ‘Binnenkort’ toch maar eens contact opnemen met Unlimited Tuning en kijken of zij er wat mee kunnen.

                #18346684
                MOSHterd
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 February 2016

                  Wederom een ‘kleine’update.

                  Na veel ‘er omheen draaien’, ergens anders te zijn geweest, andere dingen die prioriteit hadden, etc enzovoort… heb ik vandaag toch eindelijk een afspraak gemaakt bij Unlimited Tuning. Volgende week donderdag om 1100u is het zo ver. Ik ben zeer benieuwd wat er uit komt, en ik hoop dat alles goed/positief verloopt. Tot nu toe heb ik goede moed :-)

                  #18346687
                  dark-divx
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 November 2005

                    hopelijk alles goed!

                    #18346726
                    MOSHterd
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 February 2016

                      Onlangs heb ik een brandblusser gekocht voor in mijn auto. In de meeste winkels worden alleen poederblussers voor in de auto verkocht. Heb hier veel over gelezen en dit leek mij niet verstandig aangezien dat poeder ook voor veel schade kan zorgen.
                      Uiteindelijk kwam ik uit bij een schuimblusser. Overal lees ik dat deze ook elektrische branden tot 1000v kunnen blussen.
                      Verder dacht ik altijd dat 2L de ‘kleine’ maat was. Toen de blusser thuis aan kwam bleek deze nog best groot. Na even ‘googlen’ bleek je ook 1L blussers te hebben.

                      Nu volgde natuurlijk de vraag waar ik die blusser ging plaatsen. Links en rechts in de kofferbak was niet echt een plek waar het ding stevig gemonteerd kon worden. Aan de zijkant van de subwoofer was ook niet praktisch, dan kan je niet ‘snel’ de blusser pakken aangezien er ook nog een mandje met auto spul naast staat.
                      Uiteindelijk heb ik de blusser boven op de sub gemonteerd. Dit zorgde er helaas wel voor dat de sub ‘heen en weer danste’ tijdens het auto rijden. Dit is vlug verholpen middels een spanbandje.

                      ** Foto komt er aan, de host doet een beetje raar… **

                      Hoop verder dat ik deze blusser nooit nodig zal hebben :praying02:

                      #18347011
                      dominicos
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 August 2017

                        wat een mooi en ontzettend uitgebreid topic bomvol nuttige tips en info heb jij hier gemaakt MOSHterd!!

                        Ik heb nog een 2tal vragen naar aanleiding van de andere radio die jij hebt geplaatst:

                        Sluit je de stuurwiel bediening aan middels een CAN bus of is dit een andere stekker? En werkt na het plaatsen van de andere radio de boordcomputer ook nog of vervalt deze functionaliteit?

                        Alvast bedankt!

                        #18347067
                        MOSHterd
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 February 2016

                          Vandaag bij Unlimited Tuning geweest om mijn auto te laten chippen (incl Dyno run) en de EGR weg te laten schrijven.
                          Een klein verslagje is hier te vinden.

                          Volgens de specificaties zou mijn auto 110pk en 260Nm hebben. Tijdens de eerste run bleek dit 113pk en 274Nm te zijn. Toen ik naar huis ging was dat 162pk en 343Nm geworden.

                          *** Weet iemand nog een goede image-host? TinyPic werkt bij mij schijnbaar niet goed meer ***

                          #18347571
                          MOSHterd
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 February 2016

                            Hieronder de beloofde foto’s:

                            Allereerst de bevestiging van de brandblusser op de subwoofer:
                            brandblusser

                            Hier de vermogens uitdraai van mijn bezoekje bij Unlimited Tuning:
                            Dyno-run

                            #18349593
                            MOSHterd
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 February 2016

                              Onlangs heb ik weer onderhoud laten doen aan mijn auto. Naast het reguliere onderhoud volgens het boekje heb ik ook nog 2 andere dingen laten doen.

                              Suction Control Valve / Hogedrukventiel vervangen.

                              Al sinds, ongeveer, de aankoop van mijn auto merk ik dat hij na het starten niet echt stabiel stationair loopt. Het toerental fluctueert nogal.
                              Een tijdje geleden leek het erger te zijn geworden, zo erg zelfs dat mijn motor een keer is uitgevallen. Het had een beetje de symptomen van een slechte EGR klep. Al zou dit niet de oorzaak kunnen zijn, ik heb deze namelijk bij Unlimited Tuning weg laten schrijven. En toen ik nog last had van mijn EGR heb ik nooit gehad dat het toerental zo schommelde, en dus ook wel eens op liep.

                              Na even nadenken bedacht ik me dat dit ook al eens eerder ter sprake gekomen in dit topic. Maar omdat het mij niet echt stoorde heb ik nooit echt iets aangedaan.

                              [quote quote=18310532]
                              Heb ik nog twee vragen aan jou…Loopt jou auto stationair stabiel of schommelt ie? Dit type motor heeft namelijk last van een instabiel stationair toerental door een productiefout in de Denso brandstofpomp. Ik heb hier ook last van gehad en de dealer wilde mijn brandstofpomp vervangen! :(. Na veel zoekwerk op het internet ben ik erachter gekomen dat de fout zit in de suction control valve van de pomp. Als je deze vervangt is het probleem opgelost (onderdeel kost 60 eur in de UK).

                              Groet,
                              John
                              [/quote]
                              [quote quote=18310534]He Bjorn,
                              Voor de Astra 1.7 heb je twee typen suction control valves. Je moet even kijken welke voor jou brandstofpomp geschikt is. Voor mijn pomp had ik partnummer 294009-0360 nodig (Bij mij had de ingebouwde SCV P/N: 294009-0160 en die moest dus vervangen worden door een -0260 of -0360) .Je kunt dit eenvoudig controleren door net achter je motorblok te kijken aan de zijkant van je brandstofpomp.Daar zie je de klep zitten en kun je eenvoudig zien of je een lange of korte valve nodig hebt.
                              Ik had de valve in de UK gekocht voor €60,-.

                              Groet,
                              John
                              [/quote]

                              Via mijn broertje heb ik mijn auto uitgelezen, het toerental en de brandstof rail druk fluctueren ‘best heftig’ synchroon met elkaar.

                              Verder vond ik een filmpje op het internet wat precies de symptomen weer gaf zoals ik ze ook had. Later in dat zelfde filmpje werd ook aangeven wat de veroorzaker zou zijn en hoe deze (makkelijk) te vervangen is.
                              De SCV ofwel hogedrukventiel waar hier in het topic ook over gesproken werd.

                              Dit alles heeft mij uiteindelijk doen besluiten om de SCV te (laten) vervangen. Na wat rond zoeken heb ik deze via Autodoc besteld.
                              Ik moet zeggen dat het een mooi compleet pakket is. Alles word netjes meegeleverd, de SCV uiteraard, een o-ring, een pakking en zelfs nieuwe boutjes.

                              SCV

                              Na het vervangen heb ik, tot nog toe, nog geen enkele keer gehad dat mijn auto onstabiel stationair liep. Het probleem lijkt hier mee dus opgelost te zijn.

                              Accu vervangen

                              Toen ik voor de eerste keer mijn auto wilde laten chippen is heel mijn accu leeg getrokken. Dit leek mij niet heel goed voor de accu. Ik heb er toen niks mee gedaan.

                              Ongeveer een maand geleden stond ik buiten op een parkeerplaats met een maatje te buurten en was ik totaal vergeten dat ik mijn licht nog aan had staan. Je raad het al…. mijn accu was zo leeg als iets en starten zat er niet meer in. Gelukkig was ik niet ver van huis en kon mn vriendin met een andere auto en startkabels helpen om mijn auto te starten. Ik moet zeggen dat we niet echt heel lang stonden te buurten buiten, dus vond ik vreemd dat mijn accu zo snel leeg was.

                              Omdat ik geen zin had in een 3e keer dit probleem (tijdens wintersport bijvoorbeeld) en omdat ik niet wist wat de staat en leeftijd van de accu waren heb ik besloten deze preventief te laten vervangen.

                              Na wederom wat rondstruinen op het internet heb ik de VARTA Silver Dynamic E38 aangeschaft.
                              accu

                              Pssst…. vergeet niet de gele dopjes uit de accu te halen. Hier hadden we overheen gelezen. Gelukkig kwam ik er na een dag al achter.

                              Na het vervangen van de accu heeft mijn broertje de oude gecheckt en deze bleek toch nog in een best goede staat. Deze staat nu mooi thuis om te gebruiken als start accu bijvoorbeeld.

                              Voor de rest moet ik zeggen dat ik tot nog toe niets te klagen heb over mijn auto en naar mijn mening nog niet echt rare kosten heb gemaakt.
                              De meeste kosten die ik heb gemaakt zijn geweest ‘voor de leuk’, bijvoorbeeld de nieuwe auto radio en het chippen.
                              De enige ‘noodzakelijke’ kosten (op regulier onderhoud na) zijn EGR wegschrijven, SCV en de accu (al was deze achteraf toch niet zo slecht).

                              Ik rijd dus nog steeds met alle plezier in mijn auto!

                              #18350613
                              MOSHterd
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 February 2016

                                Inmiddels heb ik het idee dat de versnellingsbak (M32) van mijn Astra aan een revisie toe is. Nu heb ik al het een en het ander gelezen op dit forum, oa Opel Coulance, etc. Ook zag/denk ik dat het wellicht ook verstandig is om direct de differentieel lagers te laten vervangen. In het kader van, als ze daar toch bezig zijn.

                                Het enige wat ik niet goed kon vinden is waar men (jullie dus) hun M32 bak heeft laten reviseren wanneer dit niet bij de Opel Dealer zelf gebeurde. Ik heb zelf al de volgende bedrijven gevonden:
                                HAS Antriebstechnik, 699 euro, 24 maanden garantie, 1 dag werk maar wel ‘ver’ weg (Winterberg DE), ook mogelijkheid tot 2e generatie M32 bak.
                                KelvinDuin Auto’s, 875 euro, 6 maanden garantie, niet duidelijk hoe lang het duurt.
                                Van Loon autobedrijf, 985/1.060 euro (wel incl differentieel lagers), 12 maanden garantie, duurt 2 a 3 dagen.
                                FSRS-Trading, alleen onderdelen, max 531,95 euro
                                Autrans , RH Transmissierevisie, SHM Transmissie, bij deze 3 bedrijven kon maar weinig info vinden mbt kosten, reparatie duur, etc.

                                Ik heb tevens al deze bedrijven (excl. FSRS) gemaild met de volgende vragen:
                                Wat zijn de kosten (incl revisie van differentieel lagers)?
                                Hoe lang duurt de revisie (ook incl differentieel)?
                                Bieden jullie een garantie en hoe lang is deze?
                                Word de auto opnieuw uitgelijnd wanneer dit nodig is en zijn de kosten hiervan inbegrepen?

                                Hebben jullie ervaringen met bovengenoemde bedrijven of zouden jullie een ander bedrijf aanraden? Ik hoor het graag van jullie!!
                                Wanneer ik reactie heb van de bedrijven zal ik dat hier posten.

                                #18350649
                                Hilko
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  8 October 2008

                                  Bekend probleem. De mijne zal t.z.t. ook aan de beurt zijn, dus ik ben benieuwd naar je keus en ervaring.

                                  Heb wel gelezen dat je vaak ook het beste direct je koppelingsplaten kunt laten vervangen, dus dat zijn wat extra Euro’s.

                                  Succes met je keuze.

                                  #18356471
                                  GVdA
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 December 2015

                                    Ik vroeg me af waar je de min hebt aangesloten voor je woofer en versterker? Aan het massapunt van de achterbank?

                                    Ik heb onlangs alles correct aangesloten, maar mn versterker krijgt geen stroom. (zie https://opel-forum.nl/forums/topic/geen-stroom-naar-versterker/)

                                    #18356485
                                    ADDDALGIC
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      26 May 2018

                                      Beste MOSHterd,

                                      heel goede topic heb alles gelezen, ik heb een vraag aan u ik heb ook astra 2007 1.9 sport en heb ook pioneer appradio 4 gekocht (SPH DA120)

                                      maar verbinden is moeilijk ik heb het gele draad van de voeding niet, ik wil zonder knoppen op het stuur hoe moet ik dat aansluiten?

                                      heb ik toch CAN BUS ADAPTER nodig?

                                      alvast bedankt

                                      #18356503
                                      Astra_DLS
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        6 March 2008

                                        Nice van 116 naar 160 pk. Tot op heden nog blij mee?

                                      18 berichten aan het bekijken - 26 tot 43 (van in totaal 43)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.