Aftermarket radio en BID naar GID

Forumindex Forums Overige Op-Com Aftermarket radio en BID naar GID

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18339436
    Herbert La Nooy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 February 2017

      Beste allen,

      Sinds een week zijn wij (een gezin van 4, we hebben twee leuke meiden) de eigenaars van een Zafira B 1,6L uit 2007.
      Hiervoor heb ik alleen VW gereden en had daarvoor OBD software (CarPort) waarmee ik alles kon doen.
      De meiden zijn super blij met de extra ruimte en mogelijkheid van de derde zitrij.
      Ik ben überhaupt blij met de enorme ruimte die ik nu ter beschikking heb.

      Gedurende afgelopen week heb ik al heel gauw een OP-COM kloon aangeschaft.
      Ik heb mijn security code en heb ondertussen wat uitgeprobeerd.
      Ik heb bijvoorbeeld de diefstal beveiliging even uitgeschakeld bij mijn CD30MP3. Het BID gaf al gauw de melding “display safe”.
      Door de beveiliging weer aan te zetten verdween de melding weer.

      Nou was ik verwent in mijn oude auto met een zeer uitgebreide JVC headunit.
      Ik ga nu een 2DIN in de Zafira inbouwen die beschikt over Carplay en Android Auto. Tevens kan ik een harde schijf middels USB aansluiten voor een behoorlijk grote muziek en of films database.

      Ook mijn BID ga ik vervangen door een GID. De GID is afgemeld van de originele voertuig (Astra H).

      Nou weet ik dat ik zowel de radio als BID moet afmelden met Op-COM.
      Moet ik daarbij eerst de diefstal beveiliging uitschakelen? Want bij de BID krijg ik dat niet voor elkaar. Alleen bij de radio.
      Het afmelden in dacht ik in “Variant programmeren”?

      Zou iemand tips kunnen geven?

      Tevens wordt een trekhaak gemonteerd. Deze moet via REC worden aangesloten.
      Hierover hoor ik tegenstrijdige berichten. Handleiding van de trekhaak zegt het moet via REC worden aangemeld.
      Volgens de heren bij de dealer in mijn buurt hoeft dit laatste niet. Gewoon aansluiten en klaar.
      Ik ga alleen een fietsendrager en af en toe een aanhanger aan hangen. Mijn Zafira heeft geen parkeersensoren.

      Alle tips welkom!

      Alvast bedankt,

      Herbert La Nooy

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.